یک دستاورد بزرگ برای برند چینی خودروهای الکتریکی؛

تولید خودروهای NIO از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه، گذشت

۵۰۰ هزارمین خودرو تولیدی NIO که یکی از برندهای پیشرو خودروسازی چین در عرصه خودروهای الکتریکی به حساب می‌آید، به تولید رسید.

جمعه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
یک دستاورد بزرگ برای برند چینی خودروهای الکتریکی؛ تولید خودروهای NIO از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه، گذشت

خودروسازی NIO که یکی از شناخته شده ترین خودروسازان چینی در عرصه تولید خودروهای الکتریکی و فناوری های مرتبط به آن است، روز گذشته با عبور پانصد هزارمین خودروی تولیدی خود از خط تولید پارک صنعتی خودروهای الکتریکی هوشمند Xinqiao هفی، مرکز استان آنهویی، یک رویداد بسیار مهم را جشن گرفت.

به گزارش خودرودیلی، NIO برندی است که از اواخر سال ۲۰۱۴، با نام NextEV در عرصه تولید خودروهای الکتریکی آغاز به کار کرد و طی نزدیک به یک دهه فعالیت، نوآوری های متعددی را به صنعت خودرو ارائه کرده. برای مثال، این خودروساز چینی، پیشرو در تکنولوژی سوئَپ باتری بوده و به عنوان آلترناتیوی برای شارژ باتری، تا پایان سال گذشته ۵۸۷ ایستگاه های تعویض باتری را راه‌اندازی کرده. NIO همچنین بیش از ۸.۷۰۰ ثبت تکنولوژی و پتنت بنام خود داشته و موفق شده با ابرخودرو الکتریکی EP9، رکوردهای مختلفی را جابجا کند.

نکته جالب‌توجه این است که از جشن تولید ۱۰۰ هزارمین خودرو NIO، تا تولید ۵۰۰ هزارمین خودرو این خودروساز چینی، دقیقا سه سال می‌گذرد که با توجه به سطح بالای تکنولوژی خودروهای NIO، و همچنین قیمت و رده این خودرو ها، دستاورد قابل‌توجهی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است سال ۲۰۲۳ درآمد NIO از مرز ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان (بالغ بر ۷.۷ میلیارد دلار) در سال عبور کرد که نسبت به درآمد سال ۲۰۲۲، یک رُشد ۱۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟