چند سالی میشود که با پیشرفت پیشرانه های هایبرید، پلاگین-هایبرید و الکتریکی، و فراگیر شدن استفاده از این نوع پیشرانه ها، کمتر کسی سراغ خودروهای سواری مجهز به پیشرانه های دیزلی میرود. به گزارش خودرودیلی، حتی در اروپا که همواره بیشترین تقاضا را برای خودروهای سواری با پیشرانه دیزل داشته و سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۵۶ درصد خودروهای سواری صفر کیلومتری که در آن، به فروش رسیدند، از نوع دیزلی بودند، هم ذائقه ها، و هم سیاستگذاری ها، از خودروهای گازوئیل-سوز به سمت خودروهای مجهز به پیشرانه هایبرید، پلاگین-هایبرید یا الکتریکی تغییر کرده. گواه این ادعا نیز است که سال گذشته میلادی، تنها ۱۴ درصد از خودروهای سواری جدیدی که در قاره سبز به فروش رسیدند، از نوع گازوئیل-سوز بودند.
با این توصیفات، بعید نیست اگر فراموش کرده باشید مرسدس-بنز تازهترین نسل S-کلاس را نیز همچون دیگر تولیدات خود، با پیشرانه گازوئیل-سوز عرضه میکند. مدل گازوئیل-سوز مرسدس-بنز S-کلاس مجهز به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندری است که اولین بار سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در دو سطح قدرت ۳۰۸ و ۳۶۲ اسببخاری برای S-کلاس قابل عرضه است. آنچه که در تصاویر میبینید، با کُد S450d L، از نمونه ۳۶۲ اسببخاری این پیشرانه توربودیزل بهره میبرد.
گشتاور تولیدی این موتور که عدد قابل توجه ۷۵۰ نیوتنمتر اعلام شده، از مسیر یک گیربکس ۹ سرعته اتومات به چهار چرخ منتقل میشود و همین کافی است تا S450d L بتواند در ۵ ثانیه از حالت سکون تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. شتاب ۴۰۰ متر نیز با این سدان فولسایز ۲.۲۹۰ کیلوگرمی، ۱۴ ثانیه اعلام شده که برای خودرویی با این ابعاد و وزن، عدد خوبی است. این را هم در نظر داشته باشید که مصرف سوخت خودرو، صدی ۸.۴ لیتر در شهر و ۵.۹ لیتر در جاده است.
شروع قیمت مرسدس-بنز S450d L در آلمان از حدود ۱۲۷هزار و ۲۰۰ یورو میباشد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟