لیموزین ساخت روسیه، هدیه پوتین به رهبر کره شمالی

پوتین یک دستگاه از لیموزین تشریفاتی معروف ساخت روسیه، یعنی آوروس سنات را به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هدیه داده است.

شنبه - ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
لیموزین ساخت روسیه، هدیه پوتین به رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از سفری که اوایل پاییز به روسیه داشت، هدیه‌ای ارزشمند از ولادمیر پوتین دریافت کرد. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در جریان سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون بعد از سوار شدن به آوروس سنات تشریفاتی پوتین، بسیار از این خودرو تمجید کرده و همین باعث شده پوتین تصمیم بگیرد نمونه‌ای مشابه آن را به رهبر کره شمالی هدیه دهد، آن هم با ذکر این جمله که “کره شمالی همسایه ماست، یک همسایه نزدیک”!

آوروس سنات - خودرو لیموزین تشریفاتی ساخت روسیه

به گزارش خودرودیلی از اسوشیتِد پرس، این هدیه دست‌ودلبازانه ولادمیر پوتین یکشنبه هفته گذشته به کره شمالی رسیده و تحویل کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون شده. کیم یو جونگ این هدیه را نماد یک رابطه ویژه بین رهبران دو کشور اعلام کرده. هدیه دادن خودرو تشریفاتی آوروس سنات به رهبر کره شمالی توسط ولادمیر پوتین در حالی اتفاق می‌افتد که کره شمالی تحت تحریم‌های شدید سازمان ملل متحد قرار دارد و این تحریم‌ها، ارسال اقلام لوکس به کره شمالی را منع می‌کند.

درست است که پوتین با این کار، عملا تحریم های سازمان ملل متحد را نقض کرده، اما این تازه نوک کوه بخ در روابط مشکوک پیونگ‌یانگ-کرملین است. برای مثال، سران ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی نیز کره شمالی را به کمک تسلیحاتی به روسیه در جریان جنگ این کشور با اوکراین متهم کرده‌اند و در کنار آن، معتقد هستند روسیه نیز کره شمالی را به تکنولوژی های جنگی مدرن تجهیز می‌کند. و این یعنی تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی در سطوح مختلف توسط روس ها نقش می‌‎شود.

آوروس سنات - خودرو لیموزین تشریفاتی ساخت روسیه

جدای از بحث تسلیحاتی، مشخص است که کرملین و پیونگ‌یانگ در حال تقویت روابط فیمابین هستند. و این در حالی است که هر دو تحت تحریم های بین المللی قرار دارند. همچنین بد نیست بدانید روسیه، همراه با چین، طی سال‌های گذشته از وضع تحریم های سخت‌گیرانه تر علیه فعالیت های موشکی پیونگ‌‎یانگ که توسط سازمان ملل متحد، منع شده، جلوگیری کرده‌اند.

آوروس سنات - خودرو لیموزین تشریفاتی ساخت روسیه

و اما در مورد آوروس سنات، این لیموزین تشریفاتی به کلکسیون خودروهای لوکس کیم جونگ اون که گفته می‌شود شامل خودروهای از لوکس‌ترین برندها نظیر مایباخ است، اضافه می‌شود. کیم جونگ اون در سفری که به روسیه داشت، سوار بر یکی از همین مایباخ های خود که با قطار سلطنتی کره شمالی به این کشور انتقال یافته بود، دیده شد. لازم به ذکر است خودرو تشریفاتی آوروس سنات دارای یک موتور ۴.۴ لیتری V8 هایبرید است که به کمک پورشه توسعه یافته و توان تولید ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت را دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟