نسل جدید ون باری بزرگ نیسان

نسل جدید نیسان اینتراستار که ون بزرگی برپایه رنو مستر است، در مدل الکتریکی با بُرد پیمایش حداکثر ۴۶۰ کیلومتر نیز عرضه خواهد شد.

جمعه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
ون باری جدید نیسان اینتراستار ۲۰۲۵

نیسان ۲۵ سال است که ون باری بزرگی بنام اینراستار را برپایه نسل های مختلف رنو مستر در بازارهای هدف خود عرضه می‌کند. حال که Renault Master بصورت رسمی، نسل عوض کرده و از این پس، در قالب نسل چهارم با تغییرات ساختاری و فنی متعدد عرضه خواهد شد، زمان آن رسیده که Nissan Interstar نیز نسل عوض کند.

ون باری جدید نیسان اینتراستار ۲۰۲۵

اینتراستار ۲۰۲۴ اگرچه ساختار و اتاقی مشترک با رنو مستر جدید دارد، اما از طراحی زمخت‌تری در نمای جلو بهره می‌برد و همین، باعث شده در نگاه اول، کاری‌تر و پرقدرت تر جلوه کند. البته از نظر فنی، تفاوتی بین این دو وجود ندارد. و این یعنی در نسل جدید اینتراستار نیز شاهد اضافه شدن گزینه تمام-الکتریکی به لیست پیشرانه ها هستیم.

در مدل تمام-الکتریکی که Interstar-e نام دارد، منبع تغذیه پیشرانه الکتریکی، پکیج باتری های ۸۷ کیلووات‌ساعت بوده، با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایشی بالغ بر ۴۶۰ کیلومتر به ون باری بزرگ نیسان می‌دهد. برای این پکیج باتری‌ها، قابلیت فست‌شارژ در نظر گرفته شده و همین، کاربر را قادر می‌سازد با تنها ۳۰ دقیقه استفاده از شارژر سریع، باتری‌ها را برای پیمودن مسافتی بالغ بر ۲۵۲ کیلومتر، شارژ کند.

2025 Nissan Interstar

لازم به ذکر است نیسان نسل جدید اینتراستار را در مدل الکتریکی، با پکیج کوچکتر باتری‌ها که ظرفیت ۴۰ کیلووات‌ساعت دارد نیز عرضه خواهد کرد. با این پکیج باتری‌ها، بُرد پیمایش خودرو با هر بار شارژ کامل، به حدود ۲۰۰ کیلومتر محدود خواهد شد. اما از آنجایی که کاربری خودروهایی از این دست، عمدتا شهری است، بُرد پیمایش ۲۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل نیز عدد کمی نیست و پاسخکوی نیازهای متعددی خواهد بود.

در نمونه های غیرالکتریکی، محرک نیسان اینتراستار جدید یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل خواهد بود که البته فعلا اطلاعاتی از آن ارائه نشده، اما می‌دانیم متصل به گیربکس ۹ سرعته اتومات بوده، به ادعای نیسان، مصرف سوخت بسیار پایینی در مقایسه با رقبای هم‌رده دارد. نیسان همچنین اعلام کرده در نسل جدید، مانورپذیری اینتراستار نیز به لطف کاهش ۱.۵ متری شعاع چرخش، بهبود یافته. در ضمن، طراحی و ارگونومی فضای داخلی نیز به سمتی رفته که راحتی کار با نیسان اینتراستار را نسبت به قبل، بیشتر می‌کند.

ون باری جدید نیسان اینتراستار ۲۰۲۵

در نسل جدید، توان حمل بار نیسان اینتراستار، ۲ تُن و حداکثر توان یدک‌کشی آن، ۲.۵ تُن اعلام شده. گفتنی است در کنار اتاق استاندارد پنل ون، بصورت شاسی و با کابری های دیگر نظیر کمپرسی، کفی بغل بازشو، اتاق ایزوله و … نیز قابل عرضه خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟