فرانسوی ها با تنها ۱۰۰ یورو در ماه، خودرو ارزان برقی سوار می‌شوند

امانوئل ماکرون از آغاز طرحی خبر داد که طبق آن، اقشار متوسط و یا کم‌درآمد فرانسه با ۱۰۰ یورو در ماه خودرو برقی بصورت لیزینگی دریافت می‌کنند.

جمعه - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و پژو ۲۰۸ الکتریکی - فرانسوی ها با تنها ۱۰۰ یورو در ماه، خودرو ارزان برقی سوار می‌شوند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه از آغاز اجرای سیستم لیزینگ خودروهای برقی، در ازای پرداخت ۱۰۰ یورو در ماه، آنهم عمدتا برای استفادۀ اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه خبر داد. به گفتۀ او، اجرای این برنامه از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی آغاز و در چهارچوب آن دست‌کم ۲۰ هزار خودرو از این نوع در سال ۲۰۲۴ میلادی به متقاضیان عرضه می‌شود و به‌تدریج نیز بر شمار این خودروها افزوده خواهد شد.

ماکرون همچنین در یک ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که به عنوان بخشی از «برنامه‌ریزی‌های زیست محیطی» فرانسه و برای «تداوم کاهش انتشار گازهای آلاینده» در این کشور، باید «خودروهای به اصطلاح حرارتی خود را با وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین کنیم».

او خطاب به شهروندان فرانسه گفت که آنها می‌توانند روی پلتفرم دولتی mon-leasing-electrique.gouv.fr این موضوع را که آیا واجد شرایط دریافت این خودروها هستند یا خیر، بررسی کنند و از اول ژانویه نیز برای رزرو این خودروها اقدام کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یکی از مشاوران اجرایی دولت نوشت که این سیستم، عمدتا به دنبال سرویس‌دهی به خانوارهای کم درآمد است و در اولین قدم، آن دسته از خانوارهایی را در نظر دارد که بیش از دیگران (یعنی بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر در سال) رانندگی می‌کنند یا فاصله محل کار تا محل زندگی آنها بیش از ۱۵ کیلومتر است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟