آرین دیزل رُشد ۸۳ درصدی را در تولید هشت ماهه رقم زد

طبق آمار وزارت صمت، آرین دیزل از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان آبان، ۲.۲۳۶ دستگاه از انواع کامیونت های JAC و کامیون کشنده شک‌موتو تولید کرده.

یکشنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کامیون کشنده شک‌موتو X5000 - آرین دیزل رُشد ۸۱ درصدی را در تولید هشت ماهه رقم زد

آبان امسال، برای خودروسازان فعال در بخش های مختلف، اعم از سواری، تجاری و کار، ماه سردی بود و این سردی را به خوبی می‌توان در نزولی شدن روند تولید خودروسازان مختلف به نسبت آبان ماه ۱۴۰۲ دید. بخش خودروهای تجاری و کار نیز از همین روند، تبعیت داشته و به گواه آمار انتشار یافته از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، غیر از موارد معدود، تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده در آبان ماه ۱۴۰۲، یا صفر بوده، یا نزولی. برخلاف این روند اما آرین دیزل روند رو به رشد تولید ۱۴۰۲ را در آبان ماه نیز تکرار کرده تا در مجموع، به رُشد ۸۳ درصدی تولید در هشت ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه ۱۴۰۱ دست یابد.

به گزارش خودرودیلی و طبق آمار وزارت صمت، آبان ماه امسال ۳۴۲ دستگاه کامیونت JAC (از انواع ۶ تن، ۸.۵ تن و ۹ تن) و کامیون کشنده شک‌موتو در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهرستان خمین به تولید رسیده که در مقایسه با ۸۴ دستگاه کامیونت JAC تولید شده در آبان ۱۴۰۱ (از نوع ۶ و ۹ تن)، نشان دهنده یک رُشد ۳۰۷ درصدی تولید ماهانه در آرین دیزل است. از مجموع تولید آبان ۱۴۰۲ آرین دیزل، ۳۴۲ دستگاه سهم کامیونت های JAC و ۲۵ دستگاه نیز سهم کامیون کشنده شک‌موتو X5000 بوده.

با احتساب آمار آبان، مجموع تولید آرین دیزل در هشت ماه نخست ۱۴۰۲ در حالی به ۲هزار و ۲۳۶ دستگاه می‌رسد که این شرکت، عدد ۱.۲۱۹ را برای تولید هشت ماه نخست ۱۴۰۱ به ثبت رسانده بود. در واقع تولید هشت ماهه در آرین دیزل، با رُشد ۸۳ درصدی همراه بوده که بخشی از آن، به لطف اضافه شدن کامیون کشنده شک‌موتو X5000 به خط تولید این تجاری‌ساز بخش خصوصی محقق شده. طبق آمار، از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه، ۴۱۸ دستگاه از این محصول که یکی از مجهزترین و قدرتمندترین کشنده های مونتاژی حال حاضر بازار به حساب می‌آید، تولید شده که البته با هدف‌گذاری شرکت برای تولید و عرضه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه از آن تا پایان سال جاری، کمی فاصله دارد.

نبض تولید آرین دیزل در کارخانه آرین پارس موتور خمین، احتمالا طی ماه های آتی، تُندتر نیز خواهد شد چراکه قرار است کامیون های باری و کمپرسی شک‌موتو نیز به خط تولید اضافه شوند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات