این روزها برای Neta، شرکتی که قرار است یکی از محصولاتش با نام Neta GT توسط بی ام اسپیس (زیرمجموعه بیام کارز گروه بهمن) در کشورمان نیز عرضه شود، روزهای شلوغی است. این خودروساز نوپای چینی که خیز بلندی برای صادرات تولیدات الکتریکی و تکنولوژی-محور خود برداشته، طی روزهای گذشته و همزمان با مسابقات فرمولا وان در ابوظبی، برای اولین بار دو محصول خود، Neta GT و Neta S را در امارات متحده عربی به نمایش عموم گذاشت. در واقع Neta GT پیش از این که برای ما ایرانیها، پاگُشا شود، به امارات متحده عربی رسید.
دیگر خبر مهمی که پیرامون Neta انتشار یافته، خبر آغاز به کار سایت تولیدی این خودروساز چینی در تایلند است که روز گذشته با هدف رسیدن به تولید سالانه ۲۰هزار خودرو، عملیاتی شد. البته آنچه که برای ما و بازار ایران، از اهمیت بیشتری برخوردار است، محصول اسپرت این برند با نام Neta GT است که همانطور که اشاره شد، قرار است بصورت وارداتی توسط بیاماسپیس گروه بهمن در کشورمان عرضه شود.
Neta GT هم از نظر تناسبات کُلی، و هم از نظر فُرم اتاق، به شکل عجیبی شبیه به فورد ماستنگ کوپه است، البته طراحی ظاهری خودرو، از زوایای مختلف، بهگونه ای انجام شده که بعید است در نگاه اول به این شباهت ساختاری، پی ببرید. پیشرانه این خودرو نیز برخلاف ماستنگ، تمام-الکتریکی است.
این خودرو یک کوپه اسپرت ۲+۲ نفره است که هم بصورت تکموتور دیفرانسیل-عقب قرار است در چین عرضه شود و هم بصورت جفتموتورAWD. شروع قیمت آن نیز در چین، از حدود ۲۴.۵۰۰ دلار خواهد بود، عددی که برای نمونه جفتموتور، به حدود ۳۱ هزار دلار میرسد. طبق بیلبورد های این خودرو در شوروم بیاماسپیس، نمونه جفتموتور برای واردات به کشور، انتخاب شده.
این نمونه به لطف بهرهمندی از پیشرانهای با مجموع قدرت ۴۵۶ اسببخار و بیشینه گشتاور ۶۲۰ نیوتنمتر، خودرویی به واقع آدرنالین ساز خواهد بود و طبق ادعای سازنده، میتواند در ۳.۷ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این پیشرانه الکتریکی از پکیج باتریهای ۷۸ کیلوواتساعت تغذیه میکند و با اتکا به آن، Neta GT میتواند تا ۵۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بیوقفه بپیماید.
نظر شما چیست؟