ونوسیا وی‌آنلاین پلاگین هایبرید؛ خودرو وارداتی خاص مکث موتور

مکث موتور، زیرمجموعه ماموت خودرو، تصمیم دارد مدل پلاگین-هایبرید خودروی وی‌آنلاین از برند ونوسیا را بصورت وارداتی در بازار کشورمان عرضه کند.

پنجشنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
خودرو وارداتی ونوسیا وی-آنلاین پلاگین-هایبرید مکث موتور شرکت ماموت خودرو

همانطور که احتمالا در جریان هستید، ماموت خودرو توسط مکث موتور سه مدل از محصولات ونوسیا که یک برند سرمایه‌گذاری مشترک چینی بین دانگ‌فنگ و نیسان است را بصورت وارداتی به بازار عرضه خواهد کرد. حتی برنامه‌ریزی هایی برای مونتاژ دو مدل از این سه محصول ونوسیا در کشورمان توسط مکث موتور صورت گرفته. اما کار مکث‌موتور با ونوسیا به همین جا ختم نخواهد شد چراکه طبق شنیده‌های ما، این زیرمجموعه ماموت‌خودرو تصمیم به عرضه مدل پلاگین-هایبرید یکی از خودروهای ونوسیا، یعنی وی‌آنلاین نیز گرفته، محصولی که به تازگی در بازار چین عرضه شده و متوسط مصرف سوختش، در حالت ترکیبی بنزینی-برقی، صدی ۴.۴ لیتر بوده، می‌تواند تا ۱۱۰ کیلومتر را بصورت تمام-الکتریکی بپیمیاد.

2023 Venucia V-Online DD-i

مدل پلاگین-هایبرید ونوسیا وی‌آنلاین که پسوند DD-i پُشت نام خود دارد، در ظاهر، تفاوت‌هایی در جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر جلو، و همچنین زیر سپر عقب با نمونه بنزینی وی‌آنلاین دارد که طراحی ظاهری مدرن این خودرو را، مدرن‌تر نیز کرده. همچنین بر روی رینگ‌هایی با طرح آیرودینامیک‌تر سوار است. در فضای داخلی نیز کنسول میانی با حذف اهرم تعویض دنده و استفاده از یک کنترلگر سوئیچ-مانند برای گیربکس، کمی تغییر شکل داده.

مهمتر از این تفاوت‌های ظاهری اما پیشرانه متفاوتی است که در Venucia V-Online DD-i نسبت به نمونه بنزینی، به‌کار رفته. این پیشرانه، از نوع بنزینی-برقی با قابلیت شارژ باتری موتور برقی از طریق منبع برق خارجی است که به اختصار، PHEV یا همان پلاگین-هایبرید شناخته می‌شود.

خودرو وارداتی ونوسیا وی-آنلاین پلاگین-هایبرید مکث موتور شرکت ماموت خودرو

این پیشرانه از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری TGDI با ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، به همراه یک موتور برقی ۲۰۱ اسب‌بخاری با ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تشکیل یافته که بخش برقی پیشرانه، از پکیج باتری‌های ۱۸.۴ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند. با این پیکربندی پیشرانه، ونوسیا وی‌آنلاین پلاگین-هایبرید را هم بصورت بنزینی-برقی راند، و هم بصورت تمام-الکتریکی یا کاملا متکی به موتور بنزینی.

در حالت ترکیبی بنزینی-برقی، طبق کاتالوگ انتشار یافته توسط شرکت، Venucia V-Online DD-i صدی ۴.۴ لیتر بنزین می‌سوزاند. به لطف این مصرف سوخت پایین، با هر بار شارژ کامل مجموعه باتری‌ها و سوخت‌گیری کامل، ونوسیا وی‌آنلاین پلاگین-هایبرید می‌تواند تا ۱۳۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. و این در حالی است که با پارامترهایی نظیر صفر تا صد ۷.۹ ثانیه، با یک خودرو نسبتا تند و تیز طرف هستیم (البته با در نظر گرفتن ابعاد و وزن تقریبا ۱.۷ تُنی). لازم به ذکر است این خودرو در حالت تمام-الکتریکی نیز می‌تواند تا ۱۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

2023 Venucia V-Online DD-i

طبق کاتالوگ خودرو، شارژ عادی مجموعه باتری‌ها در این خودرو، از ظرفیت ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد، ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. باتری‌ها قابلیت شارژ سریع نیز دارند که کاربر را قادر می‌سازد شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری‌ها را در ۳۰ دقیقه انجام دهد.

در کنار پیشرانه متمایز، سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی نیز برای نمونه های وارداتی Venucia V-Online DD-i به کشورمان توسط مکث موتور در نظر گرفته شده. از جمله این امکانات می‌توان به بهره‌مندی Venucia V-Online DD-i از نمایشگر یکپارچه ۲۴ اینچ، ورود و استارت بدون کلید، پد شارژ وایرلس، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت تنظیم در شش جهت، تهویه اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، پوشش چرم صندلی‌ها، درب برقی قسمت بار و سقف شیشه‌ای فتوکرومیک در بخش رفاهی اشاره کرد.

خودرو وارداتی ونوسیا وی-آنلاین پلاگین-هایبرید مکث موتور شرکت ماموت خودرو

در بخش ایمنی نیز امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیک، سیستم‌های همیار ترمز، ایربگ‌های جلو و جانبی جلو، کروزکنترل، سیستم دید ۳۶۰درجه، هشدار خواب‌آلودگی راننده، کنترل فشار باد تایرها و کمک حرکت در سربالایی در ونوسیا وی‌آنلاین پلاگین-هایبرید وارداتی مکث موتور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟