بازگشت خودرو های نیسان به ایران با نامی خودرو پیشرو

نامی خودرو پیشرو، نماینده رسمی Nissan در ایران، به زودی از خودرو های وارداتی نیسان برای بازار کشورمان، رونمایی و عرضه آنها را آغاز خواهد کرد.

چهارشنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بازگشت خودرو های نیسان به ایران با نامی خودرو پیشرو

سید رضا فاطمی فرد، مدیرعامل شرکت نامی خودرو پیشرو ضمن اعلام این که این شرکت، به عنوان نماینده جدید فروش و خدمات پس از فروش نیسان در ایران فعالیت خواهد کرد، از برنامه‌ریزی شرکت برای عرضه حداقل ۱۵۰۰ دستگاه از خودروهای نیسان در ایران تا پایان سال خبر داد. این خودروها که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، به فروش خواهند رسید، شامل چهار مدل نیسان می‎‌شوند. فعلا مشخص نیست کدام یک از خودروهای نیسان در این لیست چهارگانه قرار می‌گیرد اما می‌توان این احتمال را داد که شامل کیکس، سیلفی، ایکس‌تریل و قشقایی باشد.

سید رضا فاطمی فرد، مدیرعامل شرکت نامی خودرو پیشرو - بازگشت خودرو های نیسان به ایران با نامی خودرو پیشرو

مدیرعامل شرکت نامی خودرو پیشرو در نشست خبری امروز که با هدف معرفی شرکت و برنامه‌های آن برگزار شد، ضمن اشاره به این که چهار خودرو مذکور شامل دو کراس‌اوور، یک سدان و یک SUV می‌شود و به تهران رسیده‌اند، از رونمایی از این خودروها در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: نمونه‌های اولیه این خودروها برای تست های استاندارد و محیط زیست واردشده و پارت اول نیز  سفارش گذاری شده که با تخصیص ارز، این سفارش‌گذاری نهایی خواهد شد.

فاطمی‌فرد افزود تلاش شرکت بر این بوده تا نیسان های وارداتی، فول‌ترین نمونه قابل عرضه (با توجه به محدودیت‌های سقف قیمت وارداتی‌ها) باشند. در ادامه، مدیرعامل شرکت نامی خودرو با تاکید بر این که به دلیل تحریم‌ها، اکثر شرکت های واردکننده از طریق همکاری با شرکت واسطه (Third-Party) خودرو به کشور وارد می‌کنند، گفت واردات نیسان به ایران نیز از همین طریق انجام می‌شود اما سفارش‌گذاری خودروها، مستقیما با نامی خودرو است.

وی با اشاره به این که شعار نیسان، نوآوری هیجان‌انگیز است هدف‌گذاری نامی خودرو به‌عنوان نماینده این خودروساز ژاپنی در ایران را فعالیت همسو باسیاست‌های شرکت مادر در ایران اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد نامی خودرو بتواند تجربه‌ای خوب را برای مردم و بازار، رقم بزند.

سید رضا فاطمی فرد، مدیرعامل شرکت نامی خودرو پیشرو - بازگشت خودرو های نیسان به ایران با نامی خودرو پیشرو

فاطمی‌فرد همچنین اشاره داشت به این که فعالیت های نیسان در ایران با پارس‌خودرو رسمیت یافت و در این مدت، همه شرکت هایی که بر روی این برند در ایران فعالیت داشته‌اند، به خوبی در جهت معرفی و عرضه هر چه بهتر خودروهای این برند در کشور، تلاش کرده‌اند.

با ارائه این توضیحات، فاطمی‌فرد اعلام کرد نامی خودرو پیشرو در تلاش است تا در کنار ادامه این راه و ارائه تجربه خوب برند نیسان در ایران، به هرچه بهتر شدن این تجربه کمک کند. برای مثال، استراتژی اصلی شرکت، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت نامی خودرو همچنین اشاره به بحث قیمت‌گذاری خودروهای نیسان در ایران نیز داشت. فاطمی‌فرد ضمن تاکید بر این که در دور جدید واردات خودرو، قیمت‌گذاری محصولات بر عهده شرکت ها نیست و بر عهده دولت است، استراتژی فروش نامی خودرو پیشرو را پاسخگویی به موقع به تعهدات اعلام کرد و گفت: تلاش شرکت بر این خواهد بود تا به سرعت به تعهدات خود به خریداران عمل کند.

وی همچنین اظهار داشت با تداوم عرضه محصولات نیسان در ایران، شرکت برای همکاری با لیزینگ ها نیز برنامه‌ریزی خواهد کرد. در ضمن، به گفته فاطمی‌فرد، تمهیدات دیگری نیز در راستای سرویس دهی بهتر و رفاه حال مشتریان خودروهای نیسان در نظر گرفته خواهد شد مثل خدمت سرویس در محل یا نوآوری هایی در تحویل خودرو.

بازگشت خودرو های نیسان به ایران با نامی خودرو پیشرو

بحث توسعه شبکه نمایندگی‌ها نیز با سرعت در حال اجراست. به گفته فاطمی‌فرد، تا به امروز بحث ایجاد یا تامین نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش شرکت در ۱۰ شهر بزرگ کشور، مورد بررسی قرار گرفته که از این بین، هفت پیشنهاد در حال نهایی شدن می‌باشد. البته با توجه به عدد واردات، در حال حاضر تاسیس نمایندگی در تمامی استان‌ها، امکان‌پذیر نیست.

فاطمی فرد ضمن اشاره به این موارد، این نکته را نیز تصریح کرد که در حال حاضر، سفارش گذاری قطعات اصلی، انجام شده و نمایندگی های مجاز شرکت، می‌بایست دست‌کم ۸۰ درصد از قطعات و لوازم یدکی خودروهای نیسان را در محل نمایندگی داشته باشند تا خدمات‌دهی به مشتریان، تسریع شود.

در این بین، بهره‌مندی از نیرو های متخصص در شبکه خدمات پس از فروش نیز فاکتوری تعیین کننده خواهد بود که با توجه به حضور نیروهای باسابقه و با تجربه حوزه خودرو در بدنه شرکت، می‌توان امیدوار بود مشکلی از این بابت در مجموعه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • عرفان | 11 آبان 1402 - 22:09

    انشالله