رژه ملی با خودرو ملی؛ رژه افتخار توگ‌سواران در صد سالگی جمهوریت ترکیه + ویدیو

تعداد زیادی از دارندگان T10X، اولین خودروی برند ملی خودروسازی ترکیه یعنی TOGG، به مناسبت ۱۰۰سالگی جمهوریت ترکیه، رژه افتخار ترتیب دادند.

یکشنبه - ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
رژه افتخار توگ‌سواران در صد سالگی جمهوریت ترکیه

دولت جمهوری ترکیه در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۱۹۲۳ و در فرایندی چند مرحله، به پیروزی رسید؛ در گام نخست، آتاترک در ۱۹ مه ۱۹۱۹ به سامسون می رود، در تاریخ ۲۳ آوریل ۱۹۲۰ مجلس بزرگ ترکیه تاسیس می شود، در گام بعدی و در ۳۰ اوت ۱۹۲۲ سربازان یونانی از آناتولی بیرون رانده می شوند و نهایتا در ۲۹ اکثبر ۱۹۲۳، دولت مدرن ترکیه رسما اعلام موجودیت می کند و مصطفی کمال آتا ترک، به عنوان نخستین رئیس جمهور دولت جدید، منصوب می شود. از این رو، هر ساله ۲۹ اکتبر در کشور ترکیه، سفارتخانه های این کشور و در هر جایی که شهروندان ترک در آن زندگی می کنند، جشن گرفته می شود.

امروز، جمهوریت ترکیه، صد ساله شد و این اتفاق مهم، با شکوه تمام توسط توگ‌سوارانی که سوار بر TOGG T10X خود، روی پُل معلق سلطان سلیم جمع شدند تا رژه افتخار بروند، برگزار شد. بد نیست بدانید توگ T10X اولین خودروی تولیدی از برند ملی خودروسازی ترکیه، TOGG است و تولیدش، دقیقا یک سال پیش یعنی در ۹۹ ساله شدن جمهوریت ترکیه آغاز شد.

توگ T10X یک خودروی تمام-الکتریکی است و بصورت تک یا جفت‌موتور (FWD تا AWD) عرضه می‌شود. مدل تک‌موتور که ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد را می‌توان با باتری ۵۲.۴ یا ۸۸.۵ کیلووات‌ساعت خریداری کرد که اولی، بُرد پیمایش ۳۱۴ کیلومتری به TOGG T10X می‌دهد و با دومی، کراس‌اوور کامپکت TOGG می‌تواند تا ۵۲۳ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. صفر تا صد اما در هر دو مدل، حدود ۷.۶ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت خودرو، ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

رژه افتخار توگ‌سواران در صد سالگی جمهوریت ترکیه

پکیج باتری کوچکتر با برق عادی، در مدت زمان ۱۹۵ دقیقه شارژ کامل می‌شود و با فست‌شارژ DC، شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصدی آن در تنها ۲۸ دقیقه امکان‌پذیر است. باتری بزرگتر اما با برق عادی، در ۳۴۵ دقیقه بطور کامل شارژ می‌شود. البته با فست‌شارژ DC، شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصدی آن همان ۲۸ دقیقه اعلام شده است.

در طرف مقابل، مدل جفت‌موتور که عرضه‌اش از همین ماه آغاز می‌شود، ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن‌متر از دو موتور الکتریکی تعبیه شده روی محور های جلو و عقب می‌گیرد. با این پیشرانه، TOGG T10X AWD می‌تواند در ۴.۸ ثانیه از حالت سکون تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. حداکثر سرعت اما با این پیشرانه نیز روی ۱۸۵ کیلومتر در ساعت، قفل شده.

رژه افتخار توگ‌سواران در صد سالگی جمهوریت ترکیه

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟