واردات خودرو جانبازان به کُجا رسید؟

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید: پیشنهاد شد تا واردات خودرو برای جانبازان از ۱۰۰ درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

جمعه - ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۳
هیوندای آزرا / گرنجور جدید - واردات خودرو جانبازان به کُجا رسید؟

میثم اروز مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر روز پنجشنبه بیستم مهر ماه در جریان بازدید از پروژه مسکن ۲۲۴ واحدی ایثارگران زنجان، در جمع خبرنگاران در خصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان، گفت: بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین نامه واردات خودرو را آغاز کرد چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

به گزارش خودرودیلی، این مقام مسئول با بیان اینکه برای سایر مشمولان (جانبازانی با درصد جانبازی پایین‌تر)، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است، افزود: در پیش نویس آیین نامه پیشنهاد کردیم تا واردات خودرو برای جانبازان از ۱۰۰ درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

وی در ادامه گفت: جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه توضیحات بیشتر پیرامون تسهیلات خودرو برای واجدین شرایط با درصد جانبازی پایین تر، ضمن اشاره به این که سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت، گفت: طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیأت وزیران، بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است، هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزها است.

این مقام مسئول در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان این موراد، در پایان تاکید کرد: در مورد خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده و قرار است برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟