رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD

بی‌وای‌دی در ماه سپتامبر موفق به فروش ۲۸۷هزار و ۴۵۴ خودروی الکتریکی شده، عددی که بیانگر رُشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۲ است.

سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD در ماه سپتامبر و ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳

طبق آمار انتشار یافته توسط بی‌وای‌دی، این خودروساز چینی در ماه سپتامبر موفق به فروش ۲۷۴هزار و ۳۸۶ دستگاه انواع خودروهای الکتریکی و پلاگین-هایبرید شده. این عدد، بیانگر رُشد ۴۳درصدی فروش خودروهای به اصطلاح NEV شرکت BYD در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۲ بوده، مجموع فروش ۹ ماهه این خودروساز چینی در سال ۲۰۲۳ را به ۲میلیون و ۷۹هزار و ۶۳۸ دستگاه می‌رساند. با این حساب، مجموع فروش محصولات بی‌وای‌دی نسبت به ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲، رُشد چشمگیر ۷۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD در ماه سپتامبر و ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳

در بخش تولید نیز همچون فروش، شاهد رُشد چشمگیر در فعالیت‌های بی‌وای‌دی هستیم. این خودروساز چینی سپتامبر ۲۰۲۳ تعداد ۲۷۹هزار و ۸۴۸ خودرو الکتریکی و پلاگین-هایبرید به تولید رسانده که این عدد، شامل خودروهای سواری و همچنین خودروهای تجاری (اتوبوس، کامیون و …) می‌شود. مجموع تولید خودرو در ۹ ماهه ۲۰۲۳ نیز برای بی‌وای‌دی به عدد ۲میلیون و ۱۱۲هزار و ۷۳۵ دستگاه رسیده که بیانگر رُشد تولید ۷۷.۳ درصدی نسبت به عملکرد ۹ ماهه سال ۲۰۲۲ است. از مجموع خودروهای تولیدی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۹.۳۸۳ دستگاه سهم خودروهای تجاری BYD بوده که ۹۸.۲۵ درصد رُشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD در ماه سپتامبر و ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳

بررسی آمار فروش بی‌وای‌دی حاکی از آن است که این خودروساز چینی ماه سپتامبر تعداد ۲۸۶هزار و ۹۰۳ خودروی سواری به فروش رسانده که از این تعداد، ۱۵۱هزار و ۱۹۳ دستگاه، تمام-الکتریکی یا به اصطلاح، BEV بوده‌اند. این عدد، بیانگر رُشد ۵۹.۲ درصدی فروش خودروهای تمام-الکتریکی BYD در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۲ بوده، مجموع فروش خودروهای تمام-الکتریکی BYD در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳ را به ۱میلیون و ۴۸هزار و ۴۱۳ دستگاه می‌رساند یعنی ۸۰.۱ درصد بیشتر از ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲.

سپتامبر امسال ۱۳۵هزار و ۷۱۰ خودرو پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی) نیز توسط بی‌وای‌دی به فروش رسیده که ۲۸ درصد بیشتر از فروش این نوع خودروهای BYD در سپتامبر ۲۰۲۲ بوده، مجموع فروش خودروهای PHEV بی‌وای‌دی در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳ را به ۱میلیون و ۲۱هزار و ۸۴۲ دستگاه می‌رساند یعنی ۷۲.۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲.

رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD در ماه سپتامبر و ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳

گفتنی است آمار ۹ ماهه مذکور، شامل خودرهای Denza که برند سرمایه‌گذاری مشترک BYD و مرسدس-بنز بوده، خودروهایی نظیر مینی‌ون Denza D9 را به تولید می‌رساند نیز می‌شود.

اعداد و ارقامی که در گزارش اخیر بی‌وای‌دی انتشار یافته، به‌خوبی بیانگر محکم‌تر شدن جایگاه این خودروساز در بازار خودروهای NEV چین است. اما در بخش صادرات نیز بی‌وای‌دی برای سپتامبر ۲۰۲۳، عملکرد خیره‌کننده ای داشته. از این برند، در نهمین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی روی هم رفته ۲۸هزار و ۳۹ خودرو صادر شده که ۲۶۲درصد رُشد صادرات را نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. مجموع صادرات خودروهای BYD، از اول ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ نیز ۱۴۵هزار و ۵۲۹ دستگاه گزارش شده که تقریبا ۵.۵برابر مجموع صادرات ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ این خودروساز چینی است.

رُشد خیره‌کننده تولید و فروش BYD در ماه سپتامبر و ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳

در کنار این موارد، بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به پیشرفت چشمگیری که فعالیت های تولیدی BYD در عرصه باتری طی ماه های گذشته داشته. ماه سپتامبر، بی‌وای‌دی به عدد ۱۴.۳۴۸ گیگاوات ساعت برای ظرفیت باتری‌های تولیدی رسید و مجموع تولید ۹ ماهه ۲۰۲۳ نیز حاکی از آن است که BYD از تولید ۱۰۰.۰۰۰ گیگاوات ساعت برای ظرفیت باتری‌های نصب شده روی خودروهای الکتریکی، عبور کرده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟