شاسی‌بلند شش سیلندر کیا تلیوراید را بشناسید

کیا تلیوراید یک کراس‌اوور خانوادگی سه‌ردیف سرنشین، با موتور V6 است که بسته به تیپ تجهیزاتی، قیمتی در محدوده ۳۷ تا ۵۵ هزار دلار دارد.

شنبه - ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
شاسی‌بلند خانوادگی سه‌ردیف سرنشین کیا تلیوراید - 2024 KIA Telluride SUV

کیا موتورز از بیست سال پیش، یعنی از سال ۱۹۹۳ که اولین خودروی شاسی‌بلند خود در را در قالب نسل اول اسپورتیج به بازار عرضه کرد، نزدیک به یک دهه طول کشید تا بخواهد، یا بتواند دومین خودروی شاسی‌بلند خود، یعنی سورنتو را عرضه کند. اما طی سال‌های گذشته، با محبوبیت روزافزونی که خودروهای شاسی‌بلند کسب کرده‌اند، تنوع تولیدات شاسی‌بلند KIA نیز افزایش چشمگیری داشته به نحوی که حال، شامل بیش از ۱۰ نوع خودرو کراس‌اوور و SUV در مدل های متنوع با پیشرانه های بنزینی و دیزل، هایبرید، پلاگین-هایبرید و تمام-الکتریکی می‌شود و حتی مینی‌ون کارنیوال نیز در نسل جدید، با هیبتی شبیه به یک شاسی‌بلند، بازتعریف شده.

شاسی‌بلند خانوادگی سه‌ردیف سرنشین کیا تلیوراید - 2024 KIA Telluride SUV

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های غیرالکتریکی در بین خودروهای به‌اصطلاح شاسی‌بلند KIA، خودروی تلیوراید است؛ کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشینی که با عرضه‌اش در سال ۲۰۲۰، به ادعای بسیاری از کارشناسان، KIA Motors معیارهای این رده از خودروها، یعنی کراس‌اوورهای خانوادگی سه‌ردیف سسرنشین را به نوعی، بازتعریف کرد چراکه در کنار یک قیمت رقابتی، هم استایل شکیل و جذابی داشت و هم با سطح بسیار خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه شد. و البته این که یک تجربه خوب و خوشایند از رانندگی و سواری را ارائه می‌کرد.

شاسی‌بلند خانوادگی سه‌ردیف سرنشین کیا تلیوراید - 2024 KIA Telluride SUV

این خودرو در حال حاضر قیمت پایه ۳۷هزار و ۳۵۵ دلاری دارد اما با توجه به گستره امکانات و آپشن هایی که برای آن در نظر گرفته شده، قیمت مجهزترین تیپ تجهیزاتی به ۵۴هزار و ۵۵۰ دلار نیز می‌رسد. محرک آن اما در تمامی تیپ‌های ده‌گانه، یک موتور ۳.۸ لیتری V6 است که با ۲۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از نوع AT متصل بوده، صفر تا صد حدودا ۷ ثانیه به تلیوراید می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز صدی ۱۱ لیتر با سیستم AWD اعلام شده است.

شاسی‌بلند خانوادگی سه‌ردیف سرنشین کیا تلیوراید - 2024 KIA Telluride SUV

تلیوراید بسته به تیپ تجهیزاتی، با امکاناتی نظیر سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی جلو و ردیف وسط با سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم صوتی هارمن-کاردن با ۱۰ بلندگو، ترکیب دو نمایشگر به هم چسبیده ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی، پوشش چرم ناپا برای صندلی‌ها، ترمز اضطراری اتوماتیک، دید ۳۶۰درجه، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه‌ای، رادار خط‌خوان، هشدار نقاط کور، هشدار خواب‌آلودگی راننده، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سنسور نور و باران و … قابل عرضه است.

اصلی‌ترین رقبای آن نیز تویوتا گرندهایلندر، هوندا پایلوت، جیپ گرندچروکی L و مزدا CX-90 می‌باشند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟