بامو برپایه مدل تمام-الکتریکی نسل جدید سری هفت که با کُد i7 شناخته میشود، مدل پرچمداری بنام i7 M70 xDrive ارائه کرده که قیمت پایه حدودا ۱۷۰هزار دلاری دارد و در کنار بهرهمندی از پیکربندی جفتموتور ۶۵۰ اسببخاری برای پیشرانه، در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز تقریبا هرآنچه میتوان در یک سری هفت ۲۰۲۴ داشت را در خود دارد.
در این مدل، یک موتور الکتریکی ۲۵۵ اسببخاری که مشابه نمونه بهکار رفته در i5 M60 است، محرک محور است و یک موتور الکتریکی ۴۸۳ اسببخاری هم که قدرتمندترین موتور الکتریکی تاریخ بامو به حساب میآید، محرک محور عقب است. این پیکربندی ۶۵۰ اسببخاری، در حالت بوست و بصورت مقطعی، توان تولید ۱۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه را دارد. در حالت عادی نیز بیشینه گشتاور آن، روی عدد ۱۰۱۴ نیوتنمتر بوده، از طریق یک مکانیزم انتقال قدرت تکسرعته بسته به شرایط مسیر و حالت رانندگی، به چهار چرخ قابل انتقال است.
با اتکا به این پیشرانه پرقدرت، BMW i7 M70 xDrive تنها ۳.۵ ثانیه از حالت سکون تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت، فاصله دارد. هر بار شارژ کامل باتریها که ظرفیت ۱۰۱.۷ کیلوواتساعت دارند نیز کافی است تا این هفتِ پاکِ بامو بتواند مسافتی بالغ بر ۴۷۰ کیلومتر را بیوقفه بپیماید.
این بُرد پیمایش شاید برای دنیای امروز خودروهای الکتریکی، عدد آنچنان بالایی به حساب نیاید، اما یک حالت Max Range نیز برای خودرو در نظر گرفته شده در که هنگام نزدیک شدن به اتمام ظرفیت باتریها، با محدود ساختن قدرت خروجی پیشرانه، محدود کردن حداکثر سرعت به ۹۰ کیلومتر در ساعت و غرفعال کردن امکانات رفاهی خودرو نظیر سیستم تهویه و گرمکن صندلیها، حداکثر مسافت قابل پیمایش را تا ۲۵ درصد افزایش میدهد. در ضمن، در کنار شارژر آنبورد ۱۱ کیلووات، امکان شارژ سریع باتریها با برق DC حداکثر ۱۹۵ کیلووات وجود دارد.
در کنار این پیشرانه پرقدرت، بد نیست بهرهمندی i7 M70 xDrive از محور عقب فرمانپذیر اشاره کنیم که تا ۲.۵ درجه اجازه تغییر زاویه به چرخ های عقب میدهد. فنربندی خودرو نیز برای چهار چرخ از نوع بادی با تنظیم الکترونیک است با این توضیح که بخش M بامو برای حفظ ویژگیهای اسپرتی رانندگی، تنظیمات اختصاصی خود را بر روی تعلیق اعمال کرده. سیستم ضد واژگونی فعال نیز در سر پیچها، بهخوبی به کمک راننده خواهد آمد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟