ژینگروی که با نام پریفیس نیز شناخته میشود، یک سدان جمعوجور چینی از تولیدات جیلی است؛ خودرویی که از نظر ابعادی، همرده خودروهایی همچون تویوتا کرولا و هیوندای الانتراست و با سطح بسیار خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه میشود. این خودرو در چین، قیمت پایه ۱۰۸هزار و ۷۰۰ یوانی دارد که با یوان ۶۸۰۰ تومانی، میشود نزدیک ۷۴۰میلیون تومان. قیمت مجهزترین نمونه آن نیز ۱۴۵هزار و ۷۰۰ یوان است یعنی در حدود ۹۹۰میلیون تومان. اینها را گفتیم تا بپردازیم به معرفی خودروی جدیدی که جیلی با نام Xingrui L برپایه همین محصول ارائه خواهد کرد و بهنوعی، فیسلیفت آن به حساب میآید. البته Xingrui L محصولی است که قرار است در کنار Xingrui تولید و عرضه شود و جانشین آن، نیست.
برخلاف مدل عادی ژینگروی که از موتور ۲.۰ لیتری توربو ۱۸۸ اسببخاری نیرو میگیرد، محرک Geely Xingrui L یک پیشرانه هایبرید ۱۶۰ اسببخاری است که از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور استارتر تشکیل یافته. اما آنچه که بیشتر از این پیشرانه متفاوت، در نگاه اول جلب نظر خواهد کرد، بازنگری در طراحی ظاهری و همچنین کابین ژینگروی L در مقایسه با نمونه عادی این سدان کامپکت و اقتصادی است.
جیلی ژینگروی L در مقایسه با نمونه عادی، هم در نمای جلو و هم در نمای عقب مورد بازنگری چشمگیر در طراحی ظاهری قرار گرفته. برای مثال، جلوپنجره جدیدی را در آن شاهد هستیم که هم بزرگتراست و هم از طرح بدون قاب، با نشان جدید جیلی در مرکز خود بهره میبرد. چراغها جلو نیز باریکتر قبل هستند و حال، هواکش کناری سپر جلو که یک تیغه تزئینی T-شکل دارد، با ابعادی بزرگتر زیر این چراغهای باریکتر شده، خودنمایی میکنند. طرح هواکش اصلی سپر جلو نیز متناسب با این تغییرات ظاهری، مورد بازنگری قرار گرفته.
در نمای جانبی ژینگروی L، شاهد استفاده از رینگ های جدید با طرحی جذاب هستیم اما خطوط و فرمهای بدنه، در مقایسه با نمونه عادی ژینگروی، تغییری نکرده. در نمای عقب اما همسو با طراحی جدید نمای جلو، شاهد تغییراتی هستیم که حتی میتوان گفت چشمگیرتر از تغییرات ظاهری نمای جلو هستند. برای مثال، چراغهای عقب که حال فرم یکتکه دارند، در یک فرم گود رفته جانمایی شدهاند و فرم و گرافیک سهبعدی و مدرنتری دارند. طراحی سپر عقب نیز به همین شکل، حس و حال مدرنتری به نمای عقب داده.
با مجموعه این تغییرات ظاهری، عجیب نیست که Geely فضای داخلی Xingryi L را نیز با رویکردی مدرنتر از نمونه عادی ژینگروی طراحی کرده. در واقع غیر از تناسبات و چیدمان کلی فضای داخلی، هیچ شباهتی در طراحی داشبورد، رودریها، کنسول میانی و حتی غربیلک فرمان بین ژینگروی L و نمونه عادی ژینگروی وجود ندارد. حتی نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی که ابعاد به مراتب بزرگتری دارد، بصورت شناور روی داشبورد جانمایی شده و برای پُشتآمپرها، از یک نمایشگر تمام دیجیتال باریکتر و کشیدهتر استفاده شده.
رونمایی رسمی از ایم خودرو، برای اواخر این ماه برنامهریزی شده و اطلاعات بیشتر، در آن زمان ارائه خواهد شد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟