فولکسواگن بصورت رسمی از نسل جدید تیگوان رونمایی کرد؛ خودرویی که در کنار طراحی متمایز نسبت به نسل قبل، از سطح بالاتری از امکانات ایمنی و رفاهی بهره میبرد و برای پیشرانه پلاگین-هایبرید، تنوع بیشتری را شاهد هستیم. پیشرانه مذکور حال در دو سطح قدرت ۲۰۱ و ۲۶۸ اسببخاری قابل عرضه بوده، در کنار بهرهمندی از قابلیت فستشارژ با برق حداکثر ۵۰ کیلووات، در حالت تمام-الکتریکی توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر را به فولکسواگن تیگوان ۲۰۲۴ میدهد.
همراه با این گزینه های پلاگین-هایبرید، فولکسواگن نسل جدید تیگوان را با پیشرانه نیمه هایبرید متشکل از موتور ۱.۵ لیتری بنزینی، باتری لیتیم-یون و موتور برقی استارتر ۴۸ ولت نیز عرضه میکند که در سرعت های ثابت و یا خلاص، امکان غیرفعال شدن اتوماتیک دو سیلندر از مجموع ۴ سیلندر برای مصرف سوخت کمتر را دارد. موتور ۲.۰ لیتری توربو بنزینی در دو سطح قدرت ۲۰۱ و ۲۶۲ اسببخاری و موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل ۱۴۸ و ۱۹۰ اسببخاری نیز دیگر گزینه های پیشرانه برای فولکسواگن تیگوان ۲۰۲۴ هستند. و همچون گذشته، امکان سفارش این کراساوور آلمانی بصورت دیفرانسیل-جلو و یا چهار چرخ محرک وجود دارد.
همانطور که مشخص است، فولکسواگن طبق معمول کراساوور محبوب و پرفروش خود را با پیشرانه های متنوعی عرضه خواهد کرد. اما آنچه که بیشتر برای مشتری، جلب نظر خواهد کرد، طراحی متمایز این خودرو به نسبت نسل دوم است. برخلاف تیگوان نسل دو که از سال ۲۰۱۶ روی خطوط تولید فولکسواگن بوده، تیگون نسل سه از خطوط نرمتری در طراحی بدنه بهره میبرد و از این نظر، کمی به سمت طراحی آیرودینامیک و مدرن تر سری خودروهای الکتریکی I.D. متمایل شده.
در فضای داخلی نیز اگرچه کماکان شاهد رویکردی ساده و به دور از اغراق در طراحی فولکسواگن تیگوان هستیم، اما مواردی نظیر نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچ بهظاهر ایستاده بر روی داشبورد که به لطف بهرهمندی از آن، حذف دکمه ها و کنترلگرهای فیزیکی مرسوم، ممکن شده، فضای داخلی را نیز متمایز از قبل میسازند. همچنین باید به نورپردازی پارامتریک و متفاوتی اشاره کرد که فواکسواگن برای در دل پانلهای تزئینی سیاه براق بر روی داشبورد و رودری ها کار کرده. در ضمن، دیگر خبری از اهرم تعویض دنده مرسوم بر روی کنسول میانی نیست و در عوض، اهرم تعویض دنده به سبک خودروهای قدیمی و آنتیک، پشت غربیلک فرمان جانمایی شده.
در محلی هم که پیشتر، اهرم تعویض دنده قرار داشت، یک کنترلگر گرد جانمایی شده که دارای یک نمایشگر اختصاصی است و میتوان با آن مورادی نظیر حالت رانندگی، سیستم صوتی یا نحوه و رنگ نورپردازی داخلی را تنظیم کرد. سیستم اطلاعات و سرگرمی بهروز شده با گرافیک متفاوت، در کنار نمایشگر تماما دیجیتال پشت فرمان، هدآپ دیسپلی (نمایشگر اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو)، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطهای، صندلیهای برقی جلو با سیستم سرمایش و گرمایش، سانروف پانورامیک و یک سیستم کنترل شاسی تطبیقی ارتقاء یافته، از دیگر امکاناتی هستند که فولکسواگن در نسل جدید تیگون ارائه میدهد.
مورد آخر که بصورت آپشنال برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود و دارای تنظیمات متنوعی برای مجموعه محرکه سیستم فرمان و فنربندی است، هماهنگ با قفل دیفرانسیل الکترونیک خودرو کار میکند.
در ضمن، باید به بهرهمندی نسل جدید VW Tiguan از کروزکنترل تطبیقپذیر، همیار آغاز حرکت در سربالایی و سرازیری، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، همیار پارک اتوماتیک پد شارژ بیسیم گوشی های هوشمند و سیستم دید ۳۶۰درجه به همراه دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای پویا اشاره کرد.
هنوز از قیمتگذاری نسل جدید VW Tiguan اطلاعاتی ارائه نشده اما قطعا نسبت به نسل فعلی که در آلمان، قیمتی در محدوده ۳۳ تا ۴۵ هزار یورو (بسته به سطح امکانات و پیشرانه) دارد، قیمت بالاتری خواهد داشت.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟