مدل ۲۰۲۵ کادیلاک CT5؛ رقیب آمریکایی سری ۳ و C-کلاس

کادیلاک در نمایشگاه بین المللی خودرو دیترویت فیس‌لیفت ۲۰۲۵ سدان پریمیوم اسپرت خود، CT5 را با تغییراتی در طراحی و امکانات رونمایی کرد.

پنجشنبه - ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
مدل ۲۰۲۵ کادیلاک CT5؛ رقیب آمریکایی سری ۳ و C-کلاس

کادیلاک CT5، سدان پریمیوم کامپکتی که رقیب خودروهایی نظیر ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس-بنز C-کلاس به حساب می‌آید، برای مدل ۲۰۲۵ تغییراتی به خود دیده که شاید بارزترین آنها، ظاهر جدید و طراحی داخلی به‌روز شده آن با یک نمایشگر کشیده و یک‌تکه ۳۳ اینچی باشد. اما تغییرات مدل سال ۲۰۲۵ در کادیلاک CT-5 به همین موارد محدود نشده.

تغییراتی که طراحان کادیلاک در ظاهر CT5 جدید اعمال کرده‌اند، این سدان پریمیوم اسپرت آمریکایی را از نظر ظاهری، به کادیلاک XT4 جدید، نزدیک کرده. برای مثال، چراغ‌ها دارای یک امضای Y-شکل هستند که از یک طرف، با یک باریکه عمودی LED-دار، دیلایت را تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر، به جلوپنجره که حال، باریک‌تر و کشیده‌تر شده، ختم می‌‎شود. همسو با این تغییرات در چراغ‌های جلو و جلوپنجره، طرح دریچه های هوای زیرین و جانبی نیز به‌گونه ای تغییر یافته که حس و حال یک خشم زنده را به چهره CT5 جدید می‌دهد.

مدل ۲۰۲۵ کادیلاک CT5؛ رقیب آمریکایی سری ۳ و C-کلاس

در فضای داخلی، تغییرات اگرچه محدود بوده به استفاده از یک نمایشگر یکپارچه ۳۳ اینچی خوش‌فرم بر روی داشبورد به جای نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر نشانگرهای پشت فرمان، اما همین تغییر کافی بوده تا بتوان حس و حال مدرن‌تری را از کابین CT5 جدید گرفت. ترکیب این نمایشگر با اپلیکیشن هایی نظیر گوگل‌مپ و همیار مجازی گوگل، وای‌فای هاتسپات 5G و همیار صوتی الکسا تجربه‌ای امروزی از رانندگی با یک خودرو پریمیوم و به‌روز را به راننده خواهد داد.

در کنار اینها باید به بهره‌مندی CT5 جدید از قابلیت جلوگیری از تغییر مسیر در صورت تشخیص خودروهای گذری در نقاط کور راننده و ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص احتمال تصادف در تقاطع‌ها اشاره کرد. در ضمن، تشخیص علایم جاده و سیستم نیمه-خودران سوپرکروز نیز در مدل ۲۰۲۵ برای کادیلاک CT5 قابل سفارش خواهند بود.

مدل ۲۰۲۵ کادیلاک CT5؛ رقیب آمریکایی سری ۳ و C-کلاس

در بخش پیشرانه، در کادیلاک CT5 جدید تغییری را شاهد نیستیم و همان موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۷ اسبی قبل که توان تولید ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، به عنوان موتور پایه ارائه می‌شود. و همچون قبل، آن دسته از خریدارانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند کادیلاک CT5 را با موتور ۳.۰ لیتری توئین‌توربو ۳۳۵ اسبی با توان تولید ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه خریداری کنند. این خودرو کماکان در حالت استاندارد، بصورت دیفرانسیل-عقب عرضه می‌شود اما با هزینه بیشتر، امکان خریداری آن بصورت AWD نیز وجود دارد. گیربکس هم که کماکان از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک است.

کادیلاک از بهار سال آینده تولید CT5 مدل ۲۰۲۵ را در کارخانه خود واقع در ایالت میشیگان آغاز خواهد کرد. شروع قیمت احتمالا از حدود ۴۰هزار دلار خواهد بود و قیمت مجهزترین تیپ تجهیزاتی، با موتور V6 به حدود ۴۶هزار دلار خواهد رسید. البته یک مدل عملکرد-محور از این خودرو، با نام CT5-V نیز در ادامه، عرضه خواهد شد که احتمال می‌رود قیمتی در محدوده ۵۳هزار دلار داشته باشد.

مدل ۲۰۲۵ کادیلاک CT5؛ رقیب آمریکایی سری ۳ و C-کلاس

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟