اگرچه در برخی بازارها، نظیر آمریکای شمالی، خودروهای میدسایز سدان یا استیشن دیگر محبوبیت چندانی ندارند، اما اروپا کماکان خواهان این قبیل خودروهاست، حتی استیشن های میدسایز. حکمران خودروهای میدسایز بازارهای اروپایی نیز فولکس واگن پاسات است و همین، دلیل محکمی است بر این که فولکسواگن حالا حالا ها نخواهد از تولید پاسات، دست بکشد. برعکس، این نام که پس از گلف، و بالاتر از بیتل، پرفروشترین خودروی تاریخ وولفسبورگی هاست را برای مدل ۲۰۲۴، با تغییرات گسترده ظاهری و ساختاری، بهروز کرده و تصمیم دارد در قالب نسل نُهم در بازارهای اروپا عرضه کند.
نسل نُهم فولکسواگن پاسات در نمونه استیشن معرفی شده، دلیل آن هم این است که در نسل جدید، دیگر خبری از پاسات سدان نخواهد بود. این خودرو برپایه پلتفرم MQB Evo که برای توسعه نسل آتی تیگوان نیز استفاده شده، طراحی و مهندسی شده و با طول بدنه ۴.۹۱۷ میلیمتر و فاصله ۲.۸۴۱ میلیمتری بین دو محور، بهمراتب بزرگتر از نسلی است که قرار است جانشینش شود.
در کنار این ابعاد بزرگتر، طراحی ظاهری پاسات استیشن B9 نیز با نرمتر شدن خطوط و فرمها، مخصوصا در نمای جلو، مورد بازنگری قرار گرفته؛ سبک جدیدی از طراحی که بطور مشخص الهامشده از خودروهای سری I.D فولکسواگن است، مخصوصا ID.7 واریانت که به زودی رونمایی خواهد شد. البته طبق معمول، ظاهر پاسات بسته به تیپ تجهیزاتی (پایه، بیزینس، الگانس و R-Line) میتواند کمی متفاوت باشد.
تفاوتها در طراحی نسل جدید با پاسات نسل هشت در فضای داخلی، مشهودتر نیز هست، جایی که شاهد یک چیدمان مینیمال و مدرن هستیم و یک نمایشگر بسیار بزرگ ۱۵ اینچی بر روی داشبورد و نمایشگر دیجیتال ۱۲.۲۵ اینچی در پشت فرمان، بسیار جلب نظر میکنند. سطح بالایی از امکانات نیز برای ایین محیط در نظر گرفته شده. برای مثال، مجهزترین تیپ داری صندلیهای برقی جلو با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت هستند که سیستم سرمایش و گرمایش و ماساژور نیز در آنها تعبیه شده.
در ضمن، باید به این هم اشاره کنیم که به لطف ابعاد بزرگتر و چیدمان تغییر یافته فضای داخلی، کابین نسل جدید پاسات حال بهمراتب جادارتر نیز هست؛ هم برای سرنشینان و هم برای بار و اقلام همراه سرنشینان. برای مثال، ظرفیت فضای بار ۶۹۰ لیتر اعلام شده که با خواباندن ردیف عقب صندلیها، به ۱.۹۲۰ لیتر میرسد.
در بخش پیشرانه، همچون همیشه، گزینه های بسیار متنوعی پیش روی خریداران است اما بد نیست اشاره کنیم به این که نسل جدید را میتوان با پیشرانه پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی) خریداری کرد که در دو سطح قدرت ۲۰۱ و ۲۶۸ اسببخاری قابل عرضه بوده، با هر بار شارژ کامل باتری ها و باک ۴۵ لیتری پُر از بنزین، میتواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر توان پیمایش به نسل جدید فولکسواگن پاسان استیشن بدهد.
آغاز عرضه نسل جدید فولکسواگن پاسات استیشن برای اواخر امسال برنامهریزی شده است.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟