آرین دیزل بهتازگی از دو عضو جدید خانواده شکموتو (Shacmoto) را رونمایی کرده؛ کامیونهای ۲۶ تُنی که هر دو مجهز به یک موتور قدرتمند ۴۵۰ اسببخاری ساخت کامینز و گیربکس ساخت FAST بوده، با سطح بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی به بازار عرضه خواهند شد. این دو محصول جدید که یکی کامیون کمپرسی Shacmoto X5000-D با گیربکس دستی است و دیگری، کامیون باری Shacmoto X5000-L با گیربکس AMT، اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد که از روز پنجشنبه ۹ شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر مشهد آغاز به کار کرده و تا روز یکشنبه ۱۲ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود، تجربه میکنند.
کامیون باری جفتمحور شکموتو X5000-L شرکت آرین دیزل در ظاهر، اتاقی بسیار شبیه به کامیون کشنده Shacmoto X5000 داشته، بصورت هایروف یا بهاصطلاح، سقف-بلند به بازار خواهد آمد. محرک این کامیون باری جدید ۶×۴، موتور کامینز ۶ سیلندر ۴۵۰ اسببخاری است که توان تولید ۲۰۸۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور به گیربکس AMT شرکت FAST که ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب دارد، متصل است و مجموعه ترمز کمکی شامل ریتاردر ۵ مرحله و ترمز موتور برای خودرو در نظر گرفته. سیستم ترمز قابلاتکای این خودرو، شامل توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و کنترل پایداری الکترونیک نیز هست. و ترمزها در جلو از نوع دیسکی و در عقب، از نوع کاسهای میباشند.
در ادامه باید به بهرهمندی کامیون باری شکموتو X5000-L از اتاق خوابدار دارای دو تخت خواب، به همراه تهویه اتوماتیک، سانروف، بخاری درجا، صندلی بادی دارای گرمکن و سردکن راننده، آینههای برقی دارای گرمکن، سیستم دید ۳۶۰درجه، TPMS، رادار خطخوان، چراغهای اتوماتیک جلو به همراه دیلایت LED و مولتیمدیای دارای نمایشگر لمسی اشاره کرد.
برخلاف اتاق هایروف نمونه باری، نمونه کمپرسی از اتاق فلتروف بهره میبرد و طراحی نمای جلوی آن نیز متناسب با کاربری سنگین این محصول، متفاوت بوده، و زُمختتر و قدرتیتر احساس میشود. درضمن، طول شاسی کامیون کمپرسی شکموتو X5000-D در مقایسه با نمونه باری، کوتاهتر است. پیشرانه بهکار رفته در کامیون کمپرسی شکموتو X5000-D شرکت آرین دیزل نیز اگرچه همان کامینز ۱۰.۸ لیتری ۴۵۰ اسببخاری مجهز به توربو شارژر نمونه باری است، اما وظیفه انتقال قدرت در این نمونه، بر عهده یک گیربکس دستی ساخت FAST است که ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب دارد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به ارتفاع اتاق، X5000-D بصورت تکخواب عرضه میشود و در مقایسه با نمونه باری، فاقد سانروف است و تهویه مطبوع آن از نوع اتوماتیک نیست. در ضمن باک این محصول برخلاف نمونه ۶۰۰ لیتری آلومینیومی ارائه شده در کامیون باری شکموتو X5000-L، از نوع ۴۰۰ لیتری است.
آرین دیزل اواسط سال گذشته بود که با رونمایی از کامیون کشنده شکموتو ایکس ۵۰۰۰، برند جدیدی را با نام Shacmoto به تولیدات خود اضافه کرد که مونتاژ و عرضه محصولات شاکمان تحت آن صورت میپذیرد. این خانواده، فعلا با اضافه شدن کامیون های جفت باری و کمپرسی شکموتو X5000-L و X5000-D، به یک خانواده سه نفره تبدیل شده اما زمستان امسال، با رونمایی از دو کامیون باری و کمپرسی تک، شلوغتر نیز خواهد شد. در ضمن، طبق زمانبندی اعلام شده توسط آرین دیزل، سال آینده نیز دو کامیون کشنده تحت نشان شکموتو به بازار خودروهای کشورمان عرضه خواهند شد که یکی X5000PRO است و دیگری X6000.
انتهای پیام
باسلام واحترام به محضر شما سروران گرامی که در این عرصه زحمت میکشید اگر کمپرسی ها رو بتونید قسطی بکنید که اکثر رانندگان بتونن خریداری کنند ممنون میشویم باتشکر ازشما
اگه قسطی دارین منم می خوام
سلام، این خودروها به درد نمیخورن تو قسطش میمونین
کمپرسی ها را قسطی کنید با یه شرایطی بدید که حداقل توان مردم برسه واگر قیمتهای نجوی میزارید چرا اوردید برای فرموش