کیا موتور در نمایشگاه بینالمللی خودرو شنگدو از نمونه آماده برای تولید EV5 رونمایی میکند؛ SUV تمام-الکتریکی جدیدی که برای رقابت با خودروهایی همچون تویوتا bZ4X و فولکسواگن ID.4 توسعه یافته و چین، اولین بازاری است که پذیرای این خودروی جدید کرهای خواهد بود.
پیشتر نمونهای به اصطلاح مفهومی، یا همان نمایشی از KIA EV5 به نمایش عموم درآمده بود که از تصمیم این خودروساز کرهای برای ورود به بازار کراساوور های کامپکت تمام-الکتریکی خبر میداد، با یک سبک طراحی آیندهنگرانه که نشان میدهد که کیا حساب خودروهای تمام-الکتریکی خود را در بخش طراحی نیز از دیگر تولیدات عادی خود، جدا کرده.
حال که نمونه آماده برای تولید KIA EV5 برای رونمایی، آماده شده، میبینیم که در ظاهر آنچنان متفاوت از خودرویی که با همین نام، اما با پسوند “مفهومی” به نمایش عموم درآمده بود، نیست و تقریبا همان رویکرد آیندهنگرانه در طراحی، با تناسبات جعبهای و سطوح یکدست، در نمونه آماده برای تولید KIA EV5 نیز اتخاذ شده است.
البته برخلاف طراحی ظاهری که غیر از یک سری تغییرات جزئی نظیر کوچکتر شدن رینگها و بازنگری در برخی اجزای تزئینی، تفاوتی با KIA EV5 Concept ندارد، فضای داخلی در نمونه آماده برای تولید این خودرو، تغییرات گستردهای به خود دیده.
در این محیط، جزئیات جالبتوجهی توسط طراحان کیا موتورز کار شده، مثل امتداد یافتن بخش نشیمن صندلی سرنشین کناری جلو تا روی کنسول میانی که سعی دارد صندلیهای جلو را بهنوعی، یکپارچه و مُبل-مانند نشان دهد. همچنین کنسول میانی، کاملا متصل به داشبورد نیست و کمی فاصله بین این دو در نظر گرفته شده تا یک تاکید بصری باشد، برای حس فضای بیشتر کابین. البته این فاصلهای که بین داشبورد و کنسول میانی ایجاد شده، قابلیت حرکت در فضا را ایجاد نمیکند و صرفا یک حقه بصری برای جادارتر جلوه دادن کابین است.
حال که بحث کنسول میانی است، باید به این هم اشاره کنیم که دیگر خبری از اهرم های تعویض دنده مرسوم بر روی کنسول میانی نیست و اهرم تعویض دنده یا بهتر بگوییم، انتخاب حالت رانندگی، روی ستون فرمان جانمایی شده. در عوض، بر روی کنسول میانی KIA EV5 حال یک پد شارژ بیسیم گوشی های هوشمند خودنمایی میکند و دو عدد جالیوانی.
کیا موتورز هنوز اطلاعات فنی از EV5 منتشر نکرده اما طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، این خودرو دارای طول بدنه ۴.۶۱۵ میلیمتری و فاصله ۲.۷۴۸ میلیمتری است و پکیج باتری های ۸۲ کیلوواتساعت به عنوان پشتیبان پیشرانه الکتریکی آن انتخاب شده. این پیکربندی، با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایشی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر به KIA EV5 میدهد که عدد قابلتوجهی است.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟