تعیین تکلیف ۵ هزار خودروی سواری و ۶۹۲ ماشین‌آلات معدنی اموال تملیکی

تکلیف خودرو های بالای ۲۵۰۰سی‌سی و تعداد زیادی موتورسیکلت، کامیون، کشنده و ماشین‌آلات راهسازی انبار سازمان اموال تملیکی به‌زودی مشخص می‌شود.

پنجشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
تعیین تکلیف ۵ هزار خودروی سواری و ۶۹۲ ماشین‌آلات معدنی اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌گوید تا پایان شهریور ماه امسال قرار است تکلیف ۵هزار خودروی سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و ۶۹۲ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و ۳۸۰ کامیون و کشنده مانده در انبار این سازمان، تعیین تکلیف شود. عبدالمجید اجتهادی روز گذشته در نشست خبری در محل سازمان اموال تملیکی در مورد خودروهای مانده در انبارهای اموال تملیکی گفت: بر اساس بند ۵ از قانون بودجه ۱۴۰۲ قرار است تا پایان شهریور امسال خودروهای مانده در انبارهای اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شوند.

وی افزود: در این زمینه ۳۸۰ دستگاه کامیون که در سال جاری وارد شده و تعداد بیشتری هم کامیون و کشنده از سال‌های قبل باقی مانده، همچنین ۶۹۲ دستگاه ماشین‌‌آلات راهسازی، معدن و کشاورزی و ۵ هزار خودروی سواری با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی باید تعیین‌تکلیف شوند.

به گفته اجتهادی، تعداد بیشتری از این موارد، موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی در انبار سازمان اموال تملیکی وجود دارند که اینها نیز باید از طریق مزایده، تعیین تکلیف شود. اجتهادی همچنین در مورد فروش خودروها از طریق مزایده گفت: در دولت سیزدهم تعداد ۱۰۶۲ دستگاه خودرو از طریق مزایده به فروش رسید که البته از این تعداد ۲۰ دستگاه اساسا در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار نگرفت و در مجموع دو هزار دستگاه خودرو از طریق مزایده سراسری به مردم و خریداران عرضه شد.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد کالاهای متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده الکترونیکی عرضه می‌شود و در این زمینه خریداران باید امضای الکترونیکی یا توکن دریافت کنند تا بتوانند در مزایده مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: فروش اموال تملیکی در این دولت ۴۷ برابر شده و ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده و اقدامات انجام‌شده از رشدی معادل ۴۲۰ درصد برخوردار شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 3 شهریور 1402 - 18:47

    چرا مزایده…. ماشین کشاورزی به قیمت پایین در اختیار چندین نفر مثل من که نه شغل درستی نه درآمد بالای نه خانه ای و چهارتا فرزند بگذارید تا یه کسب درآمد بشه. اینارو به چند تا پول دار می‌دهید تا پول دار تر بشن خدا خیرتون بده حداقل بفکر پول دارا هستن