بهمن موتور عزم جدی دارد تا خودروهای برقی خود را هرچه زودتر به خیابان تهران بفرستد تا شهروندان پایتخت از تاکسیهایی در کلاس جهانی استفاده کنند و پاییز و زمستان را با هوای پاک سپری کنند. بنابر شنیدهها بهمن موتور قصد دارد خودروی سدان جذاب E-QM5 را به عنوان تاکسی شهری کاربری سازی کند. مدیران بهمن اطمینان دادهاند اگر موانع ورود این خودروها به کشور برطرف شود، شهروندان تهرانی خیلی زود شاهد اولین تاکسیهای برقی در کلاس جهانی خواهند بود؛ تاکسیهای برقی مدرنی که حتی در برخی کشورهای توسعه یافته نیز یافت نمیشود.
هونگچی E-QM5 پلاس بهمن موتور
هونگچی E-QM5 یک غول دوست داشتنی و چشم نواز است که رتبه اول را از نظر کیفیت در میان خودروهای این رده کسب کرده است. همچنین بر اساس یک نظرسنجی مستقل دیگری که به ارزیابی خودروهای برقی پرداخته است، هونگچی E-QM5 جزو ۵ خودروی برقی مطمئن جهان شناخته شده که در این ارزیابی بیش از ۴۰ خودروی برقی بررسی شده است. در این ارزیابی هونگچی E-QM5 هم رده تسلا مدل Y و تسلا مدل ۳ قرار گرفته و البته بالاتر از تسلا مدل X ایستاده است که نشان از جایگاه استوار آن در بازارهای جهانی است.
هونگچی E-QM5 با ۱۴۰ کیلووات یک خودروی تراز و این خودرو حتی از سایر ستارههای خودروی برقی پر نورتر است و بر اساس آخرین ردهبندی، محصول منتخب بهمن موتور بالاتر از رقبای چینی خود و حتی تویوتای ژاپن قرار میگیرد جالب آنجاست که یک رسانه خودرویی در امارات پا را فراتر از مقایسه E-QM5 با تویوتا و… میگذارد مینویسد: «رقبای E-QM5 همگی در کلاس لاکچریها هستند. در واقع رقیبان این خودرو، تسلاS، آئودی E-tron و جگوار I-PACE به حساب میآیند.» نکته جالب ماجرا اینجاست که نقد و بررسی خودرو هیچ اسمی از خودروسازان چینی دیگر به میان نمیآورد.
فناوریهای پیشرفته برای ایمنی راننده و مسافران
البته برخی رسانه های بین المللی خودرویی ویژگی بارز هونگچی E-QM5 را فناوریهای پیشرفته ایمنی راننده و مسافران آن دانستهاند. رادار نقطه کور، هشدار برخورد با مانع و کیسههای هوا نشان میدهد بهمن موتور برای انتخاب خودروی برقی هوشمندانه عمل کرده است چرا که چیزی که هر خودروی نیاز دارد ایمنی سرنشینان آن است.
این خودرو با طراحی بدنه کشیده با خطوط استوار روی بدنه به کاربر و مسافران حس استفاده از یک خودروی تشریفات را میدهد. برخی سایتهای معرفی خودروی معتبر در توصیف هونگچی E-QM5 نوشتهاند: تماشای این خودرو، رولز رویس را تداعی میکند.
طول حدودا ۵متری و عرض ۱۹۰ سانتیمتری آن نشان میدهد این خودرو انتخاب خوبی برای شهری تهران است.
در نهایت پشتیبانی بهمن از این محصول میتواند نوید بخش گسترش بازار این خودرو، فراتر از تاکسیهای شهری باشد؛ اگر بهمن بخواهد وارد این حوزه شود، دوستداران این خودرو با اطمینان بیشتری سراغ خودروی برقی میروند چرا که بهمن نشان داده، همواره خدمات پس از فروش را جدی میگیرد و مشتریان خود را تنها نمیگذارد. حال باید دید آیا E-QM5 فقط به شهرداری تهران میرسد یا مالکان خصوصی هم خواهد داشت؟
به نظر میرسد با پالسهای مثبت وزارت صمت و برنامه محور شدن این وزارت خانه به دست یک وزیر صنعت شناس امیدواری به حرکت خودروهای مدرن برقی جهان،در کشور ،خصوصا تهران حرکت واقعی برای توسعه ناوگان عمومی پاک راببینیم.
انتهای پیام
وزیر باسواد وتوانمندی هست.
اگر باسواده بازار سیاه خودرو رو جمع کنه
ببینید باقیمت چندمیلیاردی میادتوخیابان
با همراهی های استاد علی آبادی توفیق داشتیم که در دوران دانشجویی چندین بار از شرکت مپنا که اون زمان ایشون مدیرعاملش بودن، بازدید کنیم.
مپنا شرکت توانمندی در عرصه تکنولوژی، بالاخص پیشرو در خودرو های برقی هستش. و این توانمندی ها حاصل تلاش های بی وقفه نخبگان کشور و آقای علی آبادیست که به عنوان استاد در زمینه های نظری و عملی همیشه همراه دانشجویان بودند و هستند.
فعلا به عنوان مسکن نیاز به وارد کردن خودروی برقی از چین هست «البته به خاطر تحریم های آمریکا، هیچ کشوری جز چین حاضر به فروش خودروی برقی به ایران نیست.» ولی بنده امید دارم که در آینده شاهد تولید خودروی برقی در مپنا و باقی کشور باشیم.
چین ثابت کرده که مانند آمریکا و اروپایی ها در تکنولوژی بخیل نیست و در این سال ها حداقل در مجموعهٔ خودمون همکاری های سازنده ای با چینی ها داشتیم.
لازم به ذکر هستش که جایگاه های شارژ خودروی های برقی در حال نصب در سطح شهر تهران هستند، امروز در حال بازگشت از دانشگاه در میدان آزادی یک جایگاه شارژ مشاهده کردم.
آقای سپه وند من ۲۰۰ تومن فرستادم امیدوارم بقیه همت کنند..مثل عرب ها و یهودی ها که به همدیگر کمک میکنند
۱۳۷۱۷۹ شماره پیگیری ساعت ۰۰ ۴۷ دقیقه
خدا رحم کنه
خدا رحم کرد چین هست وگرنه اروپا آمریکا مثل جنگ جهانی اول دوم چیزی از مردم ایران باقی نمیگذاشتند. مرگ بر آمریکا و اروپا
مگه الان آ خ و ن د ا چیزی گذاشتن
هیچ ربطی به آخوند نداره. چرت نگو
بخاطر همین حرفای چرندتونه که روز به روز حالو روزتون گوه تر میشه
حالا این چرت و پرتی که گفتی دقیقا چه ربطی به خبر داشت؟
متاسفانه خیلی دیره واسه خودرو برقی پنج سال عقب افتادیم از این تکنولوژی
گوشیتو بفروش
پول نت داری پول نون نداری؟!
هر سایتی هم رسیده نوشتی
ورود یک لگن پاره دیگر چینی به آشفته بازار
اتومبیل ایران
حتما باید خودروی چند هزار دلاری اروپایی باشه؟؟ فقط کشت و مرده همونجایی ؟؟ اکثر قطعات همون خودروها تو چین ساخته میشه اونا فقط بِرَند و مارکن مگه نه ک با خودرو های چینی زیاد فرق نداره
ک ص ننه ادم دروغگو بی ناموس کدوم قطعه بنز تو چین تولید میشه خار ک صه
حضور خودروی برقی جای بسی امیدواری است و جای تبریک دارد
باسلام واحترام این اقتدار ایرانی رانشان می دهد خدا کند قیمتش مناسب باشد
اقتدار واقعاً به این میگن اقتدار اگه ایران راست میگفت خودرو های برقی BYD رو وارد میکرد یا تسلا نه این آهن پاره اشغال
اگه زمان پهلوی بود که میگفتین این ماشین درحد تسلا یا لندکروزه 😏
ببخشید منظورتون از اقتدار چیه بگید ما هم بدونیم خودروی ساخت چین چه ربطی داره به اقتدار
ماشین چینیه دوست من ؟ چه ربطی به اقتدار ایران داره؟
خیلی خری
باسلام واحترام این اقتدار ایرانی رانشان می دهد خدا کند قیمتش مناسب باشد
ماشین ساخت چین چه ربطی به اقتدار ایران داره
بازار تشنه ماشین ارزون قیمت و بهصرفهاس، هرچی پاشین بیربطه دارن به اسم واردات خودرو میارن؛ دم مافیا، گرم! مو لای درز کاراش نمیره
همش دروغه ؛همش در باغ سبزه
زیر ساختی توی مملکت نداره
بنزین این لگن های داخلی وچینی رو از ذخایر نفتی عظیمی که داریم نمیتونن تامین کنن
واسه جبران کمبود بوجه شان بنزینی که حق ملته به کشورهای همسایه قاچاقی وعلمی میفروشن
بعد با چه بودجه ایی میخوان سرتاسر مملکت جایگاه خودروهای برقی احداث کنن ضمناً بقول خودشون در همه ماه های سال کمبود برق دارند ولی برق به شهرهای مذهبی عراق وپاکستان صادر میکنن
پس شعار ؛بزک نمیر بهار میاد
کمبوزه با خیار میاد
این ضرب المثل نیست بلکه شعار ج ا هست
حداقل ما میفروشیم رضا میرپنج بی ناموس شما که مجانی میداد میرفت تازه یه تیکه از کشورم اشانتیون میداد میرفت
اتفاقا خیلی ربط داره اگر نون خور اینا نباشی کسیکه با این همه وخامت هنوزم در مقابل فهمیدن مقاومت میکنه فایده نداره آخه بی معرفت ماهرچی زیر ساخت داریم برای زمان اون خدا بیامرزه تاریخ رو بیطرف بخونید
صادرات برق چه ربطی داره ؟؟ یعنی چیزی صادر نکنیم؟؟؟ پس چطور دلار بیاد داخل کشور ؟؟ در ضمن صادرات یه چیز پایدار ک همینطوری نیست ک بگی من دیگه بهت نمیدم رفتی قرارداد بستی باید بهش عمل کنی صادر کردن و باهاش پول در آوردن بد نیست اینکه روزانه این همه بنزین حیف میشه و و مصرف گاز زیاده حیفه حداقل صادر کنن یه پولی ک تو کشور میاد
معنی اقتدار هم فهمیدیم یعنی چی
شماها مثل اینکه مشکل جای دیگه داریدبایددیداگه خودتون تسمیم گیرنده بودین مملکتودودستی تقدیم اجنوی میکردین چه از نوع شرقی چه غربی یک مشت آدم مواجب بگیرحال آدم ازشماوطن فروشهابهم میخوره البته زمان رئیس علی ،میزا،ستارخان هم مثل شماها بودن که هر۴۹سال یادانقلاب کردن میفتن
دوستان کشور به ماشین های هیبریدی و الکتریکی نیاز دارد ، بنظر من این ماشینا قابل قیاس با تولید داخل نیستند ، شاید عالی نباشند اما خوبند ، اما مشکل اصلی تولیدات ما هستند که بجای پیشرفت دارند دنده عقب میرن ، ما اول باید صنعت خودرو سازی خودمان را ارتفاع بدیم
ظاهر و طراحی از فرسنگ ها داد میزنه من چینی هستم انگار کاردستی چینی هاست و هیچ اصول طراحی بین المللی در اون رعایت نشده عجیبه که اینهمه شرکت خوب هز جمله شرکت تایوانی که اخیران سهامش در نزدک غوغا کرد بنام Vinfast
ای کاش حداقل از اون شرکت وارد میکرد برید راجع به وین فست تحقیق کتید
چون جدیدا خودرو سازها نشریات رو هم خریدن پس این گزارش که به نوعی رپرتلژ اگهی است را جدی نمیگیریم
عربستان داره خودروی لوسیدروباگشتاور۱۴۰۰تولیدمیکنه
خوبه لوسیدواردکنند
۹۹درصد ملت نافهم کشور که مثل خر تو روزمره زندگی و تربیت روح و روان و سلامت جسم خود در مانده اند ، در اداره فرزندان و مخارج معیشتشان در مانده اند ، در امور بهداشتی و درمان خود و خانواده شأن در مانده اند ، چه درکی از کیفیت کالای خوب در زندگیشان خواهند داشت که مقایسه ای در مورد خودروی چینی و ژاپنی، آلمانی و آمریکایی،انگلیسی،فرانسوی،سوئدی،کره ای،ایتالیایی داشته باشند.
ولی به هر حال مسئولین و دولتمردان هم باید در کارنامه خود اثری از خود به جا بگذارند ، ولو اینکه اصلا عملی نشود ، چون در آخر ملت نافهم و بیشعور کشور تاوان همه این هزینه های سنگین را در هر بخش خواهد داد.
پس گور بابای مصرف کننده.
دوستان کشور به ماشین های هیبریدی و الکتریکی نیاز دارد ، بنظر من این ماشینا قابل قیاس با تولید داخل نیستند ، شاید عالی نباشند اما خوبند ، اما مشکل اصلی تولیدات ما هستند که بجای پیشرفت دارند دنده عقب میرن ، ما اول باید صنعت خودرو سازی خودمان را ارتفاع بدیم
40 درصد خودروها در جهان برقی شدند و اتحادیه اروپا و چین قصد دارند تا سال 2035دیگر خودرو بنزینی تولید نکنند بعد اینها تازه می خوان تصمیم بگیرند که وارد بشه یا نشه تا سایپا و ایران خودرو ارابه مرگ برقی بسازن
خلایق هر وه لایق پیاده روی اربعین تازه داره مد میشه خودرو چه از نوع برقی یا بنزینی دیگه بکار ایرانیا نمیاد امت ایران به دوران شعب ابیطالب برمیگردن به نیو شعب ابیطالب خوش امدین
ثروتهای بی شمار باداورده گروه خاصی که توان جمع کردن وشمارش ان به ماهها وسالها میرسد انان را به هررویایی وصل میکند وبرای بیشتر کردن خروارخروار پول باد اورده به هر طرفندی بازار را بهینه نشان میدهند ووظیفه بردوششان است که صراب را تبلیع ودرهمه کار دخالت کنند ..خودروی برقی هنوزدرثریاست وماتبلیع صرابش را خواهیم دید باوجود پرایدوخواهران سیزده قلویش کوییک ساینا وهزار قاتل بی کیفیت دیگر
احسنت به م ف ع و ل ی ن عقب پ ا ر ه کشور
آفرین به شرفتان
چین هم درتان گذاشته
چین تا اینجای کار هرچی خودروی آزمایشی داشته اول فرستاده ایران که تست بشن و ایراداتشون رو رفع کنه، اینم همون قضیه هست، مثل ماشینای لیفان و چندتای دیگش
سلام
واقعا متاسفم اگر فکر کردین همین خودرو آشغال به دست من و شما برسه تو چند سال اخیر مملکت شده برای پولدارها و مواجب بگیرها راننده تاکسی بدبخت پول خرید سمند دوزاری رو نداره چه برسه به آشغالترین خودروی هیبرید