تجمع مجدد متقاضیان خرید خودروی لاماری؛ این بار مقابل شورای رقابت

خریداران خودروی لاماری در سامانه یکپارچه برای سومین بار در اعتراض به قیمت‌گذاری این خودرو توسط آرین پارس موتور، تجمع اعتراضی تشکیل دادند.

شنبه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
تجمع مجدد متقاضیان خرید خودروی لاماری؛ این بار مقابل شورای رقابت

تجمعات پی‌درپی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه که طی هفته های گذشته، به دفعات در اعتراض به قیمت‌گذاری خودروهای ثبت‌نامی صورت گرفته، این بار با تجمع اعتراضی متقاضیان خرید خودروی لاماری در سامانه یکپارچه ادامه یافت.

متقاضیان خرید خودروی لاماری در مرحله اول عرضه خودروی داخلی در سامانه یکپارچه، به امید قیمت ۱میلیارد و ۹۷میلیون تومانی این خودرو، ثبت‌نام کرده بودند، بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی اعلام قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی، با اعلام قیمت ۱.۵۵ میلیارد تومانی این خودرو توسط آرین پارس موتور، بدون کسب مجوز از شورای رقابت مواجه شدند و مجبور بودند برای تکمیل فرآیند خرید، همه وجه مورد نظر شرکت را پرداخت کنند.

اکنون که شورای رقابت برای دومین بار قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرده، لاماری ۱.۲ میلیارد تومان قیمت خورده است و به همین دلیل، خریداران این خودرو ابتدا ۲۶ تیر ماه با تجمع مقابل وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار پیگیری شکایت خود شدند. و سپس، دوم مرداد ماه تجمع دوباره‌ای را، این بار مقابل شورای رقابت برای رسیدگی به وضعیت خودروهای ثبت نامی خود تشکیل دادند. حال، و به فاصله سه هفته، تجمع دیگری در مقابل شورای رقابت توسط مشتریان خودروی لاماری صورت گرفته.

تجمع‌کنندگان اعلام کردند که ما خریداران خودروی لاماری محصول شرکت آرین پارس موتور به دلیل تخلفات پی در پی این شرکت نسبت به عدم توجه به مصوبات شورا و افزایش قیمت افسار گیسخته این محصول، خواهان رسیدگی هستیم.

این تجمع کنندگان خواستار شدند که شورای رقابت به وظیفه ذاتی خود در مورد استعلام قیمت لاماری توسط وزارت صمت عمل کند. این وظایف شامل، تعیین قیمت خودروی لاماری برای خریداران سامانه یکپارچه که واریزی آنها قبل از ۱۶ اردیبهشت ماه بوده و تعیین قیمت خودرو لاماری برای خریدارانی که از تاریخ ۱۶ اردیبهشت تا ۱۷ تیرماه بوده، است.

در بخش دیگر این تجمع، به تخلفات پی در پی شرکت آرین پارس موتور در عدم توجه به بند ۶ ماده ۵ مصوبه ۵۴۳، افزایش غیرقانونی ۴۶۲ میلیونی این شرکت بعد از مصوبه ۵۴۳، عدم تمکین به مصوبه ۵۸۴ و عدم برگشت مبالغ مازاد گرفته شده از مشتریان پرداخته شد.

تجمع کنندگان دلیل اصلی بلاتکلیفی خریداران خودرو لاماری را شورای رقابت عنوان کردند. مشتریان ناراضی خودروی لاماری معتقدند این شرکت خلاف مصوبه ۵۴۳ تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ حق فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو قبل از تعیین قیمت توسط شورای رقابت را نداشته است و همه افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو اقدام به واریز وجه کرده اند از ترس تضییع نوبت و از دست رفتن شانس خرید خودرو در سامانه یکپارچه این مبلغ را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 5 مهر 1402 - 21:56

    با عرض سلام و احترام
    باید مازاد دریافتی شرکت آرین پارس موتور نسبت به قیمت یک میلیارد و نود و هفت میلیون تومان به مشتریان بازگردانده شود و الا اگر دولت نسبت به احقاق حق مشتریان اقدام ننماید باید مردم با مراجعه گسترده به شرکت مذکور جلوی ادامه فعالیت آن را بگیرند.

  • ناشناس | 8 مهر 1402 - 14:37

    سلام من هم 1556 خریدم و به شورای قیمت گذاری هم رفتم ولی جوابی نگرفتم شماره من 09128168927 نصیری اگه امکان داره تماس بگیرین شاید با هم فکری به جایی برسیم