نسل جدید کیا ریو با نام K3 معرفی شد

نام K3 که پیش‌تر برای نمونه مخصوص بازار کره جنوبی و یا چین کیا سراتو یا همان فورته، استفاده میشد، از این پس به نسل جدید ریو اختصاص می‌یابد.

پنجشنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۹
نسل جدید کیا ریو - The All-New KIA K3 2024

کیا موتورز خودروی جدیدی را در مکزیک رونمایی کرده که K3 نام دارد، اما این خودروی جدید، نه جانشین کیا سراتو (در برخی بازارها، K3 و در برخی دیگر، فورته)، بلکه نسل جدید کیا ریو است. و این یعنی قرار است با تغییر نام ریو به K3، یک رده بالاتر یعنی در خانواده سراتو/فورته/K3 نیز در نسل آتی، شاهد بازنگری باشیم.

نسل جدید کیا ریو - The All-New KIA K3 2024

کیا ریو برای ما ایرانی‌ها، نام بسیار آشنایی است چراکه فیس‌لیفت ۲۰۲۲ نسل اول آن توسط سایپا در کشورمان مونتاژ و عرضه شد و از محبوبیت بسیار خوبی نیز برخوردار شد. بعد از این تک‌نسل ریو برای بازار کشورمان، تولید خودروی ساب‌کامپک کیا برای بازارهای بین‌المللی، طی دهه های گذشته، در چهار نسل دیگر نیز ادامه یافت و حال، نسل پنجم آن در مکزیک با نام جدید K3 رونمایی می‌شود.

نسل جدید کیا ریو - The All-New KIA K3 2024

در نسل پنجم، خودروی ساب‌کامپکت KIA در کنار تغییر نام، یک تغییر ماهیت را نیز تجربه کرده و به واسطه جزئیات پلاستیکی زیر بدنه در نمای جانبی و عقب، ژستی شبیه به یک سدان کراس را به خود گرفته که طراحی پُف کرده بدنه در بخش گلگیرهای جلو و عقب نیز به تقویت این ژست، کمک می‌کند.

با توجه به طول بدنه ۴.۵۴۵ میلیمتری و فاصله ۲.۶۷۰ میلیمتری بین دو محور، کیا K3 جدید از نظر ابعادی نیز کمی بزرگتر شده. در ضمن، فضای بار در آن به نسبت کیا ریو سدان ۲۰۲۳، از ۳۸۷ به ۵۴۴ لیتر رسیده که روی هم رفته نشان از کاربردپذیری بیشتر آن دارد. محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید کیا سراتو ۲۰۲۳ با طول بدنه ۴.۶۴۰ میلیمتر و فاصله ۲.۷۰۰ میلیمتری بین دو محور، فضای بار ۵۰۲ لیتری دارد.

نسل جدید کیا ریو - The All-New KIA K3 2024

کیا K3 جدید با وجود ماهیت اقتصادی، همسو با طراحی ظاهری مدرن، در فضای داخلی نیز با رویکردی مدرن شکل گرفته و به سبک نسل جدید خودروهایی در ابعاد بزرگتر، دارای دو نمایشگر به هم چسبیده بر روی داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت‌آمپرهاست. و بخشی از دکمه های فیزیکی مرسوم بر روی داشبورد، جای خود را به سطوح حساس به لمس داده‌اند. شکل جدید غربیلک فرمان نیز این حس مدرنیته فضای داخلی را بیشتر تقویت می‌کند.

نسل جدید کیا ریو - The All-New KIA K3 2024

کیا K3 جدید قرار است با یک موتور ۱.۶ تنفس طبیعی ۱۲۳ اسبی به عنوان موتور پایه عرضه شود که به گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک قابل اتصال است اما برای تیپ بالارده GT-Line آن، موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۲ اسب‌بخاری در نظر گرفته شده که به گیربکس ۶ سرعته اتومات با اهرم های تعویض دستی پشت فرمان متصل است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟