اسب مسابقه‌ای جدید فورد معرفی شد

فورد مدل جدیدی با نام Dark Horse R به خانواده ماستنگ اضافه می‌کند که توسط بخش مسابقات این خودروساز آمریکایی توسعه یافته و مخصوص ریس است.

جمعه - ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
2024 Ford Mustang Dark Horse R - خودرو مسابقه‌ای فورد ماستنگ دارک هورس R

فورد در قالب نسل جدید ماستنگ، مدلی را با پسوند Dark Horse (یا اسب سیاه) عرضه می‌کند که دارای موتور کایوتی V8 است و قدرتمندترین ماستنگ هشت سیلندری است که تا به امروز بصورت تولید انبوه توسط فورد عرضه شده. همچنین از Mustang Dark Horse به عنوان توانمندترین و عملکرد-محور ترین ماستنگ تولیدی برای پیست یاد می‌شود. امروز مدل جدیدی برپایه این ماستنگ نسل هفت توسط بخش مسابقات فورد (Ford Racing) معرفی شده که Mustang Dark Horse R نام دارد و نسخه‌ای اختصاصی‌تر برای پیست به حساب می‌آید.

2024 Ford Mustang Dark Horse R - خودرو مسابقه‌ای فورد ماستنگ دارک هورس R

محرک Dark Horse R همان موتور کایوتی V8 فورد است، اما قدرت آن به بیش از ۵۰۰ اسب‌بخار رسیده و سیستم روغن‌کاری به همراه خنک‌کننده گیربکس و دیفرانسیل در آن ارتقاء یافته. همچنین سیستم اگزوز مسابقه‌ای بورلا روی این خودرو نصب شده و یک قفس محافظتی برای باک بهره گرفته شده است. گیربکس متصل به این موتور، همان ۶ سرعته دستی Dark Horse های استاندارد است و سیستم ترمز نیز همان مجموعه برمبو خودروی پایه است.

2024 Ford Mustang Dark Horse R - خودرو مسابقه‌ای فورد ماستنگ دارک هورس R

از نظر ظاهری نیز Mustang Dark Horse R در مقایسه با Dark Horse های عادی، غیر از رینگ‌های کوچکتر ۱۹ اینچ و یک سری تغییر در بخش‌هایی از بدنه، تفاوتی ندارد. تغییرات بزرگ، زیر این پوسته آماده برای مسابقه اعمال شده مثل استفاده از دمپرهای مخصوص مسابقه Multimatic DSSV، میل موج‌گیر های تطبیق‌پذیر و کمبرپلییت های تطبیق‌پذیر جلو. همچنین تمامی امکانات رفاهی از کابین کاملا مسابقه‌ای آن، حذف شده و حال، شاهد رول‌کیج، صندلی‌های ریس ریکارو، اتصالات مخصوص ریس اسپارکو و یک فرمان ریس با قابلیت جداشدن آنی از برند اسپارکو در این محیط هستیم.

2024 Ford Mustang Dark Horse R - خودرو مسابقه‌ای فورد ماستنگ دارک هورس R

خریداران Mustang Dark Horse R قادر خواهند بود در سری مسابقات جدیدی که Ford Performance Racing School با نام Mustang Challenge راه‌اندازی کرده، به رقابت بپردازند. این سری جدید مسابقات خودرویی که تحت نظارت IMSA برگزار می‌شود، تقویمی متشکل از ۱۰ تا ۱۲ رقابت در ۵ یا ۶ پیست واقع در آمریکای شمالی دارد و از ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

البته این شانس حضور در مسابقات اختصاصی فورد برای رانندگان عادی، ارزان به دست نمی‌آید چراکه برای Mustang Dark Horse R برچسب قیمت ۱۴۵هزار دلاری در نظر گرفته شده و توجه داشته باشید که این خودرو، مختص پیست است نه جاده یا خیابان.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟