کامیون آینده JAC با الگوبرداری از کشنده الکتریکی تسلا + ویدیو

تجاری‌ساز چینی JAC از محصول جدیدی با پیشرانه الکتریکی و سطح بالای امکانات رونمایی کرده که بسیار شبیه به کامیون کشنده الکتریکی تسلا Semi است.

جمعه - ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کامیون کشنده الکتریکی جدید JAC با طراحی شبیه به تسلا Semi

بخش تجاری‌ساز JAC که کامیونت ها و کامیون‌های کشنده‌اش توسط دو شرکت آرین دیزل و مایان در کشورمان عرضه می‌شوند، به‌تازگی از کامیون کشنده ۴×۶ جدیدی با پیشرانه الکتریکی و پکیج باتری‌های قابل تعویض رونمایی کرده که به واسطه استایل متمایز و تکنولوژی بالای به‌کار رفته در آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته.

این کامیون کشنده طراحی شبیه به کامیون کشنده Tesla Semi دارد و با پیشرانه‌ای تمام-الکتریکی توسعه یافته که از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته است. منبع تغذیه این موتورهای برقی، پکیج ۱۳۰ کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیم-فسفات‌آهن با قابلیت تعویض فوری (Battery Swap) است و همین، باعث می‌شود در صورت وجود ایستگاه های تعویض باتری، دیگر زمان صرف انتظار برای شارژ شدن آن نشود.

البته آنچه که بیشتر از تکنولوژی پیشرانه در مورد این کامیون کشنده JAC مورد توجه قرار گرفته، سبک طراحی و همچنین امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شده. برای مثال، درب‌ها که دارای لولای عقب هستند، به‌جای دستگیره‌های مرسوم با لمس حسگر با انگشت بصورت اتوماتیک باز یا بسته می‌شوند. و به پهنای داشبورد، یک نمایشگر کشیده تعبیه شده که در نوع خود، برای این رده از خودروهای تجاری و کار، مورد تازه‌ای است.

همچنین به لطف اتاق بزرگی و مرتفعی که برای این کامیون کشنده مفهومی JAC طراحی شده، هم فضای بسیار خوبی برای حرکت ایستاده در کابین برای راننده اصلی و کمکی وجود دارد، و هم فضای بسیار خوب برای خواب.

لازم به ذکر است طبق اطلاعات محدودی که به دست آورده‌ایم، وزن مجاز خودرو ۳۸ تن اعلام شده و وزن خالص کشنده نیز ۱۱ تن می‌باشد. گفته می‌شود این کامیون کشنده جدید JAC که با همکاری بایدو و Shiqiao توسعه یافته، بسیار مورد توجه شرکت های ترابری در چین قرار گرفته و برنامه‌ریزی بر این است که تا پایان سال جاری میلادی، ۱۰۰۰ دستگاه از آن به تولید برسد. البته کماکان اطلاعات آنچنانی در مورد محصول، در دست نیست.

لازم به ذکر است این کامیون کشنده پیش‌تر در اتوشانگهای ۲۰۲۳ با نشان DeepWay که از زیرمجموعه های Shiqiao می‌باشد نیز به نمایش عموم درآمده بود و در آن زمان، صحبت از بهره‌مندی محصول مذکور از سطح رانندگی خودران L4 بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با این کامیون کشنده الکتریکی JAC آشنا شوید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟