آغاز عرضه همزاد KMC J7 با قیمت پایه ۴۷۳میلیون تومان

جک به تازگی عرضه خودروی جدیدی با قیمتی در محدوده ۹.۲۸۰ تا ۱۲.۱۱۰ دلار در چین آغاز کرده که همزاد KMC J7 کرمان موتور به حساب می‌آید.

شنبه - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۳
خودرو جدید JAC A5 Plus بازار چین، همزاد KMC J7 با قیمت پایه ۴۷۳میلیون تومان

به تازگی عرضه فیس‌لیفت جدید JAC A5 در چین آغاز شده، خودرویی که پیش‌تر تحت برند سهول و با نام کامل Sehol A5 Plus عرضه شده بود و در بازار کشورمان، با نام KMC J7 شناخته می‌شود. این خودرو که حال پسوند Plus را پشت نام خود می‌بیند، در چهار تیپ تجهیزاتی در بازار چین عرضه می‌شود و شروع قیمت آن، از ۶۵هزار و ۸۰۰ یوان است یعنی چیزی در حدود ۹.۲۸۰ دلار که اگر با دلار ۵۱هزار تومانی بخواهیم معادل‌سازی کنیم، کمی بیشتر از ۴۷۳میلیون تومان می‌شود. قیمت مجهزترین نمونه آن نیز به ۸۵.۸۰۰ یوان می‌رسد یعنی ۱۲.۱۱۰ دلار که به پول خودمان (و با دلار ۵۱هزار تومانی) می‌شود نزدیک به ۶۱۸میلیون تومان.

این بهای خودرویی است که با تغییرات فیس‌لیفت ۲۰۲۳، کاملا شبیه به Sehol A5 Plus یا همان KMC J7 خودمان شده؛ و این، میسر نمیشد مگر با بازنگری کامل در طراحی مجموعه چراغ‌های جلو، سپر و جلوپنجره، طراحی مجدد مجموعه چراغ‌ها و سپر عقب. طراحی داخلی هم در مقایسه با نمونه‌های پیش‌از فیس‌لیفت JAC A5، به شکل خوشایندی مورد بازنگری قرار گرفته و حال از طراحی جدیدی برای غربیلک فرمان، مجموعه داشبورد و کنسول میانی و همینطور تریم مصرفی بهره می‌برد که آن را بسیار شبیه به طراحی داخلی Sehol A5 Plus کرده؛ البته با یک تفاوت که آن هم طرح بسیار عجیب اهرم تعویض دنده با یک گردگیر هرمی-شکل است. این مشخصه باعث شده طراحی بخش مرکزی کنسول میانی نیز در مقایسه با Sehol A5 Plus یا همان KMC J7 خودمان کمی تغییر کند.

خودرو جدید JAC A5 Plus بازار چین، همزاد KMC J7 با قیمت پایه ۴۷۳میلیون تومان

در این محیط بازطراحی شده، آنچه که در نگاه اول جلب نظر می‌کند، نمایشگر ۱۰.۴ اینچی است که به زیبایی کنسول میانی را به داشبورد متصل کرده. این نمایشگر با یک پردازنده ۶ هسته‌ای پشتیبانی می‎شود و دارای سیستم عامل اندروید ۹.۰ است. با این نمایشگر، در کنار کنترل کاربری‌های نظیر سیستم فرامین صوتی، تماس‌ها، تنظیمات تهویه و …، امکان بالا و پایین دادن شیشه‌ها، باز و بسته کردن سانروف و … نیز وجود دارد. در ضمن، وای‌فای هاتسپات در قالب آن ارائه شده تا بتوان کاربری هایی نظیر نویگشن را کنترل کرد و یا به تماشا و گوش‌دادن آنلاین ویدیو و موزیک پرداخت.

گفتنی است اپلیکیشنی نیز برای خودرو در نظر گرفته شده تا بتوان از راه دور خودرو و کاربری‌هایی نظیر استارت یا خاموش کردن موتور، بالا یا پایین دادن شیشه‌ها، سیستم تهویه و موقعیت مکانی آن را کنترل کرد. خودرو جدید JAC A5 Plus بصورت استاندارد با ۴ ایربگ عرضه می‎شود و دارای دوبین های ۱.۳ مگاپیکسلی با دید فوق پهن برای ارائه دید ۳۶۰درجه با وضوح بالاست. همچنین صندلی‌های اسپرت برای آن در نظر گرفته شده که با وجود ماهیت اقتصادی و ارزان‌قیمت، حس و حال حضور در خودرویی با خلق‌وخوی اسپرتی را به سرنشینان بدهد.

خودرو جدید JAC A5 Plus بازار چین، همزاد KMC J7 با قیمت پایه ۴۷۳میلیون تومان

البته از نظر پیشرانه بخواهید حساب کنید، JAC A5 Plus را به هیچ عنوان نمی‌توان خودرویی اسپرتی دانست چراکه همان موتور همیشگی، یعنی ۱.۵ توربو محرک این خودرو جمع‌وجور است. موتور مذکور با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور، بسته به تیپ تجهیزاتی، به گیربکس ۶ سرعتهدستی و یا CVT متصل است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟