کامیون و کامیونت های بهمن دیزل بی‌مشتری ماندند

در اولین عرضه خودرویی بورس کالا در سال ۱۴۰۲، تقاضا برای کامیون کشنده امپاور و کامیونت فورس ۶ تن بهمن دیزل حتی به مقدار تقاضا هم نرسید!

سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کامیون و کامیونت های بهمن دیزل در عرضه بورس کالا، بدون مشتری ماندند

صبح امروز، ۳۹۵ دستگاه از کامیونت‌های فورس و کامیون کشنده امپاور شرکت بهمن دیزل روی تابلوی عرضه بورس کالا رفت اما این عرضه، برخلاف عرضه‌های سال گذشته، حتی تعداد تقاضا به حجم کالای قابل عرضه نیز نرسید. این امر موجب شد تا خودروهای قابل عرضه، با همان قیمت پایه کارخانه به فروش برسند که البته باتوجه به افزایش چشمگیر قیمت کارخانه محصولات برای سال ۱۴۰۲ و همچنین، تصویب مالیات بر عایدی سوداگری، انتظار غیر از این نیز نمیرفت.

برای کامیون کشنده امپاور BD500 که همواره با اختلاف قابل‌توجه با قیمت کارخانه به فروش می‌رسید، این بار مقدار تقاضا حتی نزدیک به مقدار عرضه نیز نبود و در نهایت، تنها ۸۵ دستگاه از ۱۳۰ امپاور قابل عرضه به فروش رسیدند، آن هم با همان قیمت پایه ۴میلیارد و ۲۳۰میلیون تومان کارخانه.

فورس ۶ تن بدون خواب نیز سرنوشت مشابهی داشت و برای ۶۵ دستگاه قابل‌عرضه، تنها ۵۲ ثبت‌سفارش خرید وجود داشت که از این تعداد، ۵۱ سفارش با قیمت نهایی ۱.۴ میلیارد تومان که همان قیمت پایه کارخانه است، به فروش رسید. در این بین، تنها فورس ۶ تن خواب‌دار با ۲۱۰ تقاضا در ازای ظرفیت ۲۰۰ دستگاه، با استقبال مواجه شد که البته میانگین قیمت نهایی فروش، تنها ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت پایه ۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومانی کارخانه رقم خورد.

توجه داشته باشید که به این قیمت های نهایی فروش، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های قانونی شامل هزینه‌های بیمه و شماره‌گذاری نیز اضافه خواهد شد. خودروهای خریداری شده نیز در محل کارخانه، واقع در شهر صنعتی البرز قزوین تحویل خریداران خواهند شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟