جدیدترین خودروی MG، یک مایکروکار الکتریکی است

ام‌جی خودرو الکتریکی جدیدی را با طول بدنه کمتر از ۳ متر در هند عرضه کرده که موتور ۴۱ اسبی دارد و با هر بار شارژ، می‌تواند تا ۲۳۰ کیلومتر را بپیماید.

جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
خودروی الکتریکی ام‌جی کومت - The All-New MG Comet 2023

ام‌جی طی روزهای گذشته با رونمایی از رودستر تمام-الکتریکی جدیدی بنام سایبرستر که با ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت، رقیب خودروهای شناخته شده‌ای نظیر پورشه باکستر و ب‌ام‌و Z4 خواهد بود، بسیار بر سر زبان‌ها افتاده. اما همین برند، هفته‌ای که گذشت خودروی جدیدی را با نام کومت در هند عرضه کرد که یک مایکروکار الکتریکی است با تنها ۴۱ اسب‌بخار قدرت!

خودروی الکتریکی ام‌جی کومت - The All-New MG Comet 2023

اگر تناسبات و طراحی این محصول جدید ام‌جی برای بازار هند، برای شما آشناست، به این دلیل است که کومِت در اصل یک Wuling Air ری‌بَج شده است که اتفاقا در بازارهایی نظیر اندونزی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و حال، تصمیم دارد این موفقیت را با نشان MG در هند تجربه کند.

همانطور که اشاره شد، این مایکروکار سوار بر رینگ‌های ۱۲ اینچ، از یک موتور برقی ۴۱ اسب‌بخاری بهره می‌برد. منبع تغذیه این موتور الکتریکی، باتری ۱۷.۳ کیلووات‌ساعت تعبیه شده زیر صندلی‌های جلو است که با هر بار شارژ کامل، بُرد پیمایش ۲۳۰ کیلومتر به ام‌جی کومِت می‌دهد. البته برای شارژ این باتری، خبری از شارژر سریع نیست و این یعنی مالک خودرو مجبور است برای هر بار شارژ کامل باتری، هفت ساعت منتظر بماند.

خودروی الکتریکی ام‌جی کومت - The All-New MG Comet 2023

با این حال اما ام‌جی کومت می‌تواند یک آلترناتیو جذاب برای سه‌چرخه های معروف هند در کلان‌شهرهای بسیار شلوغ این کشور باشد چراکه با وجود چهار سرنشین بودن، طول بدنه این خودرو تنها ۲.۹۷۰ میلیمتر است و شعاع گردش ۴.۲ متری دارد. از نظر امکانات هم اگرچه با استانداردهای روز دنیا، خودروی کم‌امکاناتی به حساب می‌آید اما برای بازار هند که پُر است از خودروهای اقتصادی با ابتدایی‌ترین سطح امکانات، گزینه مناسبی خواهد بود.

ام‌جی این مایکروکار الکتریکی را با ABS، سنسورهای پارک، دو ایربگ جلو و سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ و رابط کاربری اندروید و iOS در هند عرضه کرده. و قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، معادل ۹.۸۰۰ دلار است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟