ماجرای شاسی بلند گرفتن نماینده ها برای متنفی شدن استیضاح وزیر صمت چیست؟

یک نماینده مجلس می‌گوید در دوره قبل استیضاح وزیر صمت، ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان داده شد تا بحث استیضاح فاطمی امین، منتفی شود.

پنجشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
ماجرای شاسی بلند گرفتن نماینده ها برای متنفی شدن استیضاح وزیر صمت چیست؟

روز گذشته احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران – ایلنا، مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است. علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند، مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

از زمان انتشار این مصاحبه، حاشیه‌های بسیاری پیرامون این ادعای نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به وجود آمده. در واقع، حاشیه‌ها به قدری زیاد شد که سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت مجبور شده در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار پیگیری این موضوع و انجام اقدامات قضایی لازم شود.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدجعفر منتظری
دادستان محترم کل کشور
با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت منتشر شد.
چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ ‌باتوجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟