معرفی فیس‌لیفت ۲۰۲۴ فورتینگ T5 EVO؛ لاماری، لامبورگینی شد

خودرویی که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم، برای مدل ۲۰۲۴ تغییرات ظاهری محسوسی به خود دیده که رُخ لامبورگینی به این چینی کراس‌اوور می‌دهد.

چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
فیس‌لیفت ۲۰۲۴ خودروی لاماری ایما - Dogfeng Forthing T5 Evo 2024

فورتینگ، برندی از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ که محصولات متعددی از آن توسط آرین پارس موتور و خودروسازی فردا در کشورمان عرضه می‌شود، امروز فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ خودرویی را بصورت رسمی معرفی کرد که ما آن را با نام لاماری ایما می‌شناسیم. فیس‌لیفت ۲۰۲۴ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما خودمان، با یک سری تغییرات ظاهری محسوس که مخصوصا در نمای جلو، الهام شده از طراحی لامبورگینی اوروس است، به‌روز شده و ژستی به‌مراتب تهاجمی تر از قبل دارد.

بارزترین تغییر ظاهری T5 Evo جدید را در نمای جلوی آن شاهد هستیم، جایی که طرح پوزه با فرم هایی که بطور مشخص، از چهره لامبورگینی اوروس الگوبرداری شده، بسیار تهاجمی‌تر شده و می‌توان گفت به نوعی، با تناسبات اسپرتی بدنه، هماهنگ‌تر جلوه می‌کند. این طراحی تهاجمی نمای جلو، با تیغه‌های بومرنگ-شکلی کامل شده که تا دیلایت‌های باریک متصل به لبه کاپوت امتداد یافته‌اند.

فیس‌لیفت ۲۰۲۴ خودروی لاماری ایما - Dogfeng Forthing T5 Evo 2024

در ضمن، یک لیپ پلاستیکی نیز زیر پوزه کار شده که تاکید بیشتر می‌گذارد روی این حس اسپرتی و تهاجمی تر شده چهره. با وجود این تغییرات چشمگیر اما نه در فرم کلی، و نه در گرافیک چراغ‌های اصلی و فرعی جلو، تغییری اعمال نشده.

در نمای عقب هم نه تغییری در چراغ‌های یکپارچه ایجاد شده، و نه تغییری در مجموعه بال انتهای سقف، اما طراحی سپر، با یک سری فرم های تهاجمی و دیفیوزر بزرگی که خروجی چهارتایی گرد سیستم اگزوز را در دو طرف خود دارد، کاملا دگرگون شده و حتی شاهد فرم گرفتن یک خروجی هوای مصنوعی در پشت گلگیرهای عقب، درست زیر چراغ ها هستیم. در کنار اینها، رکاب های جانبی، پهن‌تر شده اند و رینگ‌ها نیز با طراحی دینامیک‌تری که برگرفته از تکرار فرم‌های بومرنگ-شکل است، در نمای جانبی جلب نظر می‌کنند.

فیس‌لیفت ۲۰۲۴ خودروی لاماری ایما - Dogfeng Forthing T5 Evo 2024

با وجود این تغییرات چشمگیر در طراحی ظاهری، در فضای داخلی مدل ۲۰۲۴ فورتینگ T5 Evo تغییری اعمال نشده و همان فضایی را شاهد هستیم که اصلی‌ترین مشخصه‌اش، داشبوردی با یک جفت نمایشگر به هم چسبیده و خروجی ‌های چهارتایی سیستم تهویه است. مجموعه اینها، مشابه تغییرات ظاهری T5 Evo در مدل هایبرید این کراس‌اوور کامپکت است که پیش‌تر در برخی بازارهای بین‌المللی عرضه شده و قرار است در کشورمان نیز توسط آرین پارس موتور عرضه شود، البته بصورت واردات خودرو کامل نه مونتاژ در داخل. حال باید دید که آیا آرین پارس موتور قصد اعمال تغییرات ظاهری فیس‌لیفت ۲۰۲۴ در نمونه‌های مونتاژی لاماری ایما را نیز دارد، یا خیر.

فیس‌لیفت ۲۰۲۴ خودروی لاماری ایما - Dogfeng Forthing T5 Evo 2024

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟