پولستار ۴، یک ماشین جدید که شیشه عقب ندارد!

جدیدترین محصول زیرمجموعه تکنولوژی-محور ولوو، یک فست‌بک ارتفاع گرفته است که نه شیشه عقب دارد، و نه خبری از آینه وسط های مرسوم در آن است.

چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
2024 Polstar 4 Electric Car

پولستار، برند تکنولوژی-محور ولوو، روز گذشته از خودرویی جدید با نام Polstar 4 در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای رونمایی کرد که ویژگی‌های جالب‌توجهی برای بازار خودروهای الکتریکی دارد. یکی از این ویژگی‌ها، عدم بهره‌مندی از شیشه عقب است! یعنی به جای این که در قسمت عقب خودرو، شاهد شیشه عقب باشیم، درب قسمت بار تا زیر بال انتهای سقف که خود از نوع شیشه فتوکرومیک است، پیش‌رفته! در نتیجه، خبری از آینه دید عقب مرسوم هم نیست و در محل آن، یک نمایشگر با وضوح بالا تعبیه شده که از طریق یک دوربین جانمایی شده در انتهای سقف، تصویر پشت خودرو را به نمایش می‌گذارد.

2024 Polstar 4 Electric Car

پولستار می‌گوید این رویکرد را برای ارتقاء ایمنی، مخصوصا در هنگام شب اتخاذ کرده. حتی این قابلیت برای آینه وسط جدید در نظر گرفته شده که راننده بتواند با غیرفعال کردن دوربین با فشردن یک دکمه، سرنشینان عقب را در آن ببیند. مدیرعامل پولستار در این مورد می‌گوید حذف شیشه عقب، یک ارتقاء کاربردی بی‌نظیر است.

2024 Polstar 4 Electric Car

پولستار ۴ را یک کراس‌اوور کوپه‌مانند، یا یک فست‌بک ارتفاع گرفته می‌توان قلمداد کرد که بین سدان کامپکت پولستار ۲ و کراس‌اوور بزرگتر پولستار ۳ قرار می‌گیرد. این خودرو الکتریکی هم بصورت تک‌موتور و هم بصورت جفت‌موتور عرضه خواهد شد و برای مجموعه باتری‌ها نیز گزینه‌های متنوعی در نظر گرفته شده. نمونه جفت‌موتور با ظرفیت باتری بالاتر، ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد و به لطف آن، به قدرتمندترین محصول برند Polstar تبدیل می‌شود. نمونه تک‌موتور با ظرفیت باتری بالاتر نیز ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن‌متر گشتاور، می‌تواند بیش از ۴۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بپیماید.

2024 Polstar 4 Electric Car

لازم به ذکر است پولستار در بخش ایمنی از ۹ ایربگ، ۱۲ دوربین، یک سیستم راداری و ۱۲ سنسور فراصوت در این محصول جدید بهره گرفته. تولید این خودرو از پاییز امسال در چین آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود شروع قیمتی در محدوده ۶۰ هزار دلار داشته باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟