مدل ۲۰۲۴ خودرو مزدا ۳ رونمایی شد

مزدا ۳ برای مدل ۲۰۲۴ مورد بازنگری هایی قرار گرفته که البته آنچنان هم مشهود و محسوس نیست چراکه به یک سری تغییرات در لیست امکانات محدود است.

پنجشنبه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
مدل ۲۰۲۴ خودرو مزدا ۳ رونمایی شد

نزدیک به پنج سال از آغاز عرضه نسل چهارم مزدا ۳ می‌گذرد و دیگر زمان بازنگری در آن در قالب یک فیس‌لیفت، فرا رسیده. البته به سبک فیس‌لیفت های مزدا، تغییرات در فیس‌لیفت مزدا ۳ برای مدل ۲۰۲۴ که این هفته در ژاپن رونمایی شد، آنچنان چشمگیر نبوده و به ارائه یک رنگ بدنه جدید و بازنگری در امکانات آن محدود شده است.

مدل ۲۰۲۴ مزدا ۳ در کنار رنگ سرامیکی متالیک که به پالت رنگ های بدنه اضافه شده، از یک نمایشگر بزرگتر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد. در مدل جدید، قُطر نمایشگر از ۸.۸ به ۱۰.۲۵ اینچ افزایش یافته اما کماکان از نوع غیرلمسی است. همچنین درگاه های USB-C دارای نورپردازی و پد شارژ گوشی‌های هوشمند به لیست امکانات خودرو اضافه شده.

مدل ۲۰۲۴ خودرو مزدا ۳ رونمایی شد

جدای از این تغییرات، مزدا مجموعه سیستم های ایمنی و همیار مزدا۳ را با هشدار حواس‌پرتی راننده و قابلیت تشخیص موانع روبرو، از جمله عابر پیاده، به‌روز کرده. همچنین باید به اضافه شدن قابلیت استارت خودرو از راه دور با اپلیکیشن موبایل MyMazda اشاره کرده که البته این قابلیت، تنها برای نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک قابل ارائه است.

این اپلیکیشن قابلیت اطلاع‌رسانی تخطی راننده از پارامترهای از پیش تعیین شده نظیر سرعت، موقعیت مجاز برای تردد و مدت زمان رانندگی را نیز دارد و همین، آن را به اپلیکیشنی ایده‌آل برای پدر و مادر هایی تبدیل می‌کند که دوست دارند حواسشان به رانندگی فرزندانشان، باشد. یک اپلیکیشن دیگر با نام Mazda My Car Care نیز به لیست امکانات استاندارد خودرو اضافه شده که در صورت سرقت خودرو به کار مالک می‌آید.

مدل ۲۰۲۴ مزدا ۳ با قیمت پایه ۲میلیون و ۲۸۸هزار یِن در ژاپن عرضه خواهد شد که برابر است با ۱۷.۵۰۰ دلار. قیمت مجهزترین نمونه ها نیز به ۳میلییون و ۸۶۶هزار و ۵۰۰ یِن (معادل ۳۰ هزار دلار) می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ خودرو مزدا ۳ رونمایی شد

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟