همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما رونمایی شد

فورتینگ Leiting در کنار چهره‌ای متمایز از لاماری ایما، از یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۱ اسبی بهره می‌برد و بُرد پیمایش حداکثر ۶۳۰ کیلومتری دارد.

یکشنبه - ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۶
SUV چینی جدید Forthing Leiting، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور

دانگ‌فنگ فورتینگ، برندی که خودروهایی نظیر لاماری ایما (محصول آرین پارس موتور) و فردا SX5، فردا T5 و سوبا M4 (محصولات فردا موتورز) از آن در کشورمان عرضه شده‌اند، امروز بصورت رسمی از خودرویی بنام Thunder (تُندر) رونمایی کرد؛ خودرویی که همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور است. Forthing Thunder قرار است با دو پکیج باتری متفاوت که یکی بُرد پیمایش ۴۳۰ کیلومتری و دیگری بُرد پیمایش ۶۳۰ کیلومتری به آن می‌دهد، عرضه شود. قیمت آن نیز بسته به پکیج باتری‌ها و سطح امکانات، بین ۱۲۹.۹۰۰ تا ۲۲۹.۹۰۰ یوان اعلام شده یعنی ۱۸.۹۰۰ تا ۳۳.۴۷۵ دلار.

SUV چینی جدید Forthing Thunder، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور

این خودرو جدید فورتینگ از نظر تناسبات و ساختار کلی بدنه، با طول بدنه ۴.۶ متری و فاصله ۲.۷۱۵ میلیمتری بین دو محور، تفاوتی با T5 Evo بنزینی (لاماری ایما) ندارد. فضای داخلی آن هم غیر از یک سری جزئیات، تغییری نکرده. اما از آنجایی که خودرویی مهم از سری خودروهای مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر برای فورتینگ به حساب می‌آید، با یک ظاهر کاملا متفاوت در نمای جلو، طراحی شده.

در این طراحی جدید نمای جلو، فرم چراغ‌های اصلی و چراغ‌های دوم، یا جانمایی آنها، تغییری در مقایسه با T5 Evo نکرده اما یک قاب مشکی براق دور چراغ‌های اصلی کشیده شده که دو باریکه نور دیگر نیز بصورت عمودی بر روی خود دارد. همین باعث شده تا در ترکیب با طراحی پارامتریک دریچه هوای فوقانی و شبکه کندویی-شکل دریچه هوای تحتانی سپر جلو، نمای جلو به مراتب مدرن‌تر و تهاجمی‌تر شود.

SUV چینی جدید Forthing Thunder، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور

در کنار این طراحی متمایز نمای جلو، باید به بهره‌مندی Forthing Thunder از رینگ‌های جدید ۱۹ اینچ اشاره کنیم که همچون سطوح پلاستیکی سیاه زیر بدنه، باریکه‌هایی به رنگ نارنجی بر روی خود دارند. این رنگ نارنجی، اشاره به کابل‌های ولتاژ بالایی دارد که در پیشرانه های الکتریکی استفاده می‌شوند. همچنین یک جفت خروجی هوای فیک در طرفین سپر عقب جدیدی که دیگر خروجی اگزوز دوبل را در دو طرف خود ندارد، کار شده تا نمای عقب نیز بی‌تاثیر در تغییرات ظاهری نمانده باشد.

همه این تغییرات ظاهری Forthing Thunder در مقایسه با T5 Evo های بنزینی را گفتیم، بد نیست به امکان عرضه آن بصورت دو رنگ (با سقف و ستون‌های مشکی) نیز اشاره کنیم. در ضمن، آینه‌های جانبی نیز هماهنگ با سقف و ستون‌ها، به رنگ مشکی می‌باشند.

SUV چینی جدید Forthing Thunder، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، فضای داخلی غیر از یک سری جزئیات، تغییری نسبت به T5 Evo (لاماری ایما) نکرده و همان طراحی آشنا و البته مدرن که دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ به هم چسبیده، به همراه چهار خروجی گرد سیستم تهویه را بر روی داشبورد دارد، در فضای داخلی Forthing Thunder جلب نظر می‌کند. البته در متریال مصرفی، تغییراتی اعمال شده مثل استفاده از تریم طرح فیبرکربن به جای سیاه پیانویی کنسول میانی.

در ضمن، به جای اهرم تعویض دنده نمونه های بنزینی نیز یک شیفتر کریستالی خوش‌دست و زیبا بر روی کنسول میانی جلب نظر می‌کند که نشان شیر برند فورتینگ را در دل خود دارد. کامل‌کننده تغییرات بسیار محدود داخلی نیز جزئیات به رنگ سبز کاهویی بر روی داشبورد، صندلی‌ها و دریچه های سیستم تهویه است.

SUV چینی جدید Forthing Thunder، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما آرین پارس موتور

فورتینگ در Thunder از نسل جدید سیستم های اطلاعات و سرگرمی با عنوان Tencent HMI 2.0 بهره گرفته که در کنار پشتیبانی از اپلیکیشن هایی نظیر وی‌چت، نویگیشن و پلتفرم ویدیویی Tencent، از کاربری هایی نظیر تشخیص و اجرای فرامین صوتی، کنترل هوشمند خودرو از راه دور، کلید بلوتوثی و … نیز پشتیبانی می‌کند.

در بخش سیستم های همیار رانندگی نیز باید به بهره‌مندی Forthing Thunder از سطح رانندگی خودران L2+ به لطف مجموعه سیستم های همیاری نظیر کروزکنترل تطبیق‌پذیر، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار نقاط کور راننده اشاره کرد.

东风风行雷霆

محرک Forthing Thunder یک موتور برقی است که با ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و توان تولید ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، بر روی محور جلو جانمایی شده. با این موتور ساخت بی‌وای‌دی که از پکیج باتری‌های لیتیم-یون ۵۷.۸ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما می‌تواند تا ۴۳۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. صفر تا صد خودرو نیز با این پیشرانه، ۷.۹ ثانیه اعلام شده است.

گفتنی است پکیج باتری‌های ۸۵.۹ کیلووات‌ساعت نیز برای این پیشرانه قابل عرضه است که در نمونه های مجهز به آن، بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل، به ۶۳۰ کیلومتر می‌رسد. فورتینگ مدعی است شارژ باتری‌ها از ۳۰درصد ظرفیت تا ۸۰درصد ظرفیت، در صورت استفاده از شارژر سریع، بین ۳۵ تا ۳۷ دقیقه زمان می‌برد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟