به فاصله چند ماه از معرفی تازهترین نسل فولکسواگن آماروک که برپایه فورد رنجر توسعه یافته، همکاری فورد با فولکسواگن با معرفی خودرو جدیدی بنام Explorer EV وارد فاز تازهای میشود. این خودرو اگرچه نام Explorer که SUV نامآشنا و شناخته شده فورد است را با خود یدک میکشد، اما در اصل برپایه فولکسواگن ID.4 طراحی و مهندسی شده.
این فورد جدید که فعلا گفته میشود مختص بازارهای اروپایی است، در پس این ظاهر متمایز و متفاوت از VW ID.4، هم در ساختار و هم در پیشرانه و مجموعه محرکه با ID.4 مشترک است. و این یعنی خودرویی که برپایه پلتفرم MEB فولکسواگن توسعه یافته. فورد هنوز اطلاعات فنی از Explorer EV ارائه نکرده اما میتوان حدس زد در مدل پایه، همان پیکربندی تکموتور که متشکل از یک موتور برقی ۱۶۸ اسببخاری است و از پکیج ۵۲ کیلوواتساعت باتریهای لیتیم-یون تغذیه میکند، محرک خودرو است. این پیکربندی، برد پیمایش ۳۵۱ کیلومتری با هر بار شارژ کامل به Ford Explorer EV خواهد داد اما مشکل این است که تنها با شارژر ۱۳۰ کیلووات قابل شارژ است.
دیگر گزینه های پیشرانه نیز احتمالا عبارت خواهند بود از پیکربندی تکموتور ۲۲۸ اسبی با پکیج باتری های ۷۷ کیلووات و امکان شارژ با برق حداکثر ۱۷۰ کیلووات که بُرد پیمایش ۵۳۹ کیلومتری به خودرو میدهد و پیکربندی جفتموتور AWD که ۳۳۵ اسببخار قدرت داشته، بُرد پیمایشی برابر با ۴۹۱ کیلومتر دارد.
طبق تصاویری که از Ford Explorer EV انتشار یافته، همچون طراحی ظاهری، فضای داخلی نیز متفاوت از همزاد آلمانی این خودرو طراحی شده. بارزترین مشخصه این محیط، یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچ بزرگ و کشیده است که کنسول میانی را به داشبورد اتصال داده و بخش اعظمی از کاربری های داخل خودرو با آن کنترل و اجرا میشوند. این نمایشگر برای سولت کار رانندگانی با قد و خصوصیات فیزیکی مختلف، قابلیت حرکت به سمت داشبود و تنظیم زاویه را نیز دارد. یک فضای بار نیز پشت آن در نظر گرفته شده که اقلام همراه سرنشینان را میتوان در آن قرار داد. روی کنسول میانی هم فضای باری طراحی شده که حتی میتوان یک لپتاپ ۱۵ اینچ را در آن جا کرد!
در بخش امکانات، میتوان انتظار عرضه فورد اکسپلورر الکتریکی با مواردی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطهای، ورود و استارت بدون کلید، بازشو برقی درب قسمت بار، صندلیهای برقی جلو با گرمکن به همراه ماساژور صندلی راننده و سیستم های همیاری نظیر همیار حفظ خودرو در بین خطوط، همیار خروج امن از خودرو، کروزکنترل تطبیقپذیر و … را داشت.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟