بازگشت هاوال H5 در هیبت یک SUV بزرگ و قدرتمند

هاوال، از زیرمجموعه های نام‌آشنای گریت وال موتورز، خودرو جدیدی را به عنوان بزرگترین SUV خود معرفی کرده که ژشت بسیار آشنایی دارد.

جمعه - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
SUV جدید هاوال H5

بعد از نزدیک به پنج سال غیبت در سبد تولیدات هاوال، نام H5 بار دیگر روی یک هاوال شاسی‌بلند نقش بسته، البته این بار نام H5 برای خودرویی انتخاب شده که اولین SUV فول‌سایز هاوال لقب می‌گیرد. این خودرو جدید چینی با طول بدنه ۵.۱۹۰ میلیمتر ئ فاصله ۳.۱۴۰ میلیمتری بین دو محور، برپایه یک شاسی مستقل از اتاق توسعه یافته و در کنار این ویژگی، عناصر طراحی مشخصی در آن به‌کار رفته که حس آفرودی بودن را حتی در حالت سکون هم به بیننده القاء می‌کند. اینها، تقریبا همان عناصری هستند که پیش‌تر در طراحی سری ۵۰۰ از برند تانک و همچنین پیکاپ های سری کنون  گریت‌وال موتورز نیز به‌کار رفته. البته در رسیدن به ژشت نهایی بدنه، از سبک طراحی برخی SUV های روز دنیا نیز الگوبرداری شده.

SUV جدید هاوال H5

برای مثال، برآمدگی های روی گلگیرهای جلو و عقب به نظر ترکیبی است از طراحی این قسمت در نسل جدید تویوتا سکویا و SUV مفهومی سال ۲۰۱۸ لادا ۴×۴ ویژن. از خط کمر به بالا نیز طراحی کُلی، مخصوصا شکل ستون‌های C، یادآور فورد اکسپدیشن است. خروجی کار اما بسیار خوب ژست یک SUV امروزی بزرگ را به رُخ می‌کشد.

هاوال H5 جدید قرار است با دو پیشرانه در چین عرضه شود که یکی از نوع ۲ لیتری توربو بنزینی است و دیگری از نوع ۲ لیتری توربودیزل. نمونه بنزینی در دو سطح قدرت ۱۹۴ و ۲۲۱ اسب‌بخاری ارائه خواهد شد. نمونه توربودیزل نیز ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت دارد. هر دو این پیشرانه‌‎ها به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اتصال می‌یابند و در تیپ‌های مجهزتر، محرک هر چهار چرخ می‌باشند.

SUV جدید هاوال H5

در مورد سطح امکانات و ویژگی‌های فضای داخلی هاوال H5  جدید هنوز اطلاعاتی ارائه نشده اما طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد که بیشتر از هر چیز، در آن، استفاده از دو نمایشگر ایستاده بر روی داشبورد، یکی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای نشانگرهای پشت فرمان جلب نظر می‌کند. یک نکته جالب‌توجه هم در طراحی داخلی وجود دارد که آن، شباهت دریچه های کناری سیستم تهویه به نشان رنو است! همچنین باید به طرح جالب غربیلک فرمان اشاره کرد که در وسط، شکلی شبیه به نشان پیکاپ های سری Canon گریت‌وال موتورز دارد.

SUV جدید هاوال H5

شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دید ۳۶۰درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب، آینه های برقی دارای گرمکن، سانروف، صندلی‌های برقی دارای گرمکن، کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیک، هشدار نقاط کور، تهویه اتوماتیک، نویگیشن، سنسور نور و باران، حالت‌های قابل تنظیم رانندگی و سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی نیز از جلمه امکاناتی هستند که هاوال در بخش ایمنی و رفاهی برای H5 جدید ارائه می‌دهد.

SUV جدید هاوال H5

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟