هر آنچه باید درباره تازه‌ترین مزایده ایران خودرو بدانید

مزایده جدید خودروهای صفر و یا کارکرده آسیب‌دیده شرکت ایران خودرو از صبح روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
مزایده جدید خودروهای شرکت ایران خودرو - ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

تازه ترین مرحله از مزایده های شرکت ایران خودرو از صبح روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه با عرضه ۵۷۶ دستگاه از خودرو های صفر کیلومتر و یا کارکرده آسیب‌دیده این شرکت، آغاز شده. در این مزایده جدید ایران خودرو که تا پایان روز شنبه ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مزایده‌‌های ایران‌خودرو به آدرس كيلومتر ۱۴ اتوبان تهران-كرج، به طرف شهرك سرو آزاد (پیکانشهر)، خيابان هشتم غربی، انتهای بلوار گیاه‌شناسی، درب ۲ سایت برگزاری مزایده‌های ایران‌خودرو نسبت به مشاهده وضعیت خودروهای قابل‌عرضه، اقدام کرده، در صورت تمایل، با مراجعه به وبسایت مزایده ایران خودرو به آدرس auction.ikco.ir نسبت به پیشنهاد قیمت و شرکت و در مزایده اقدام نمایند.

مزایده جدید خودروهای شرکت ایران خودرو - ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

چه خودروهایی در مزایده ایران خودرو عرضه شده؟

همانطور که اشاره شد، در این مرحله از مزایده های ایران خودرو تعداد ۵۷۶ دستگاه از خودروهای این شرکت به مزایده گذاشته شده که شامل خودروهای صفرکیلومتر و یا کارکرده آسیب‌دیده می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که لفظ آسیب‌دیده، به معنی آسیب شدید خودروها نبوده و صرفا ایرادهایی را شامل می‌شود که در خط تولید و در پروسه انتقال در محل کارخانه به وجود آمده و مانع از تجاری‌سازی و عرضه آنها در شبکه فروش می‌شود. ایرادهای رنگی، ضربه خوردن به بخش‌های مختلف بدنه، نبود برخی قطعات و یا ایرادات موتوری، شایع‌ترین مواردی هستند که باعث می‌شود خودروها به جای تجاری‌سازی، راهی مزایده‌ها شوند.

یک دستگاه تندر پلاس اتوماتیک، یک دستگاه H30 Cross اتوماتیک، ۳۹دستگاه تارا اتوماتیک، ۲۸دستگاه تارا دنده‌ای، دو دستگاه تندر۹۰ تیپ + E2، شش دستگاه دنا معمولی، ۲۸دستگاه دنا پلاس اتوماتیک، ۱۱۰دستگاه دنا پلاس توربوشارژ دنده‌ای، ۳دستگاه دنا پلاس معمولی، دو دستگاه رانا پلاس با موتور TU5P و گیربکس ۶سرعته دستی، ۱۰دستگاه رانا معمولی، یک دستگاه سمند معمولی، یک دستگاه سورن پلاس دوگانه‌سوز، ۷۴دستگاه سورن EF7 بنزینی، ۳۲دستگاه هایما شامل نمونه‌های S5 توربو اتوماتیک و S7 توربو اتوماتیک، ۵دستگاه آریسان دوگانه‌سوز، ۹دستگاه پژو ۲۰۶ معمولی، ۱۱۸دستگاه پژو 207i اتوماتیک، ۵۵دستگاه پژو 207i دنده‌ای، یک دستگاه پژو 405GLX دوگانه‌سوز و ۴۹دستگاه پژو پارس شامل نمونه‌های TU5، سال با موتور XU7P، معمولی و معمولی دوگانه‌سوز مجموع خودروهای عرضه شده در این مرحله از مزایده های ایران خودرو را تشکیل می‌دهند.

مزایده جدید خودروهای شرکت ایران خودرو - ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

قیمت خودروهای مزایده ای ایران خودرو

گفتیم که خودروهای عرضه شده، همگی یا صفرکیلومتر ایراد دار هستند و یا کارکرده‌هایی هستند که بعضا برای تست ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اما این، دلیل بر ارزان بودن یا قیمت پایین خودروهای مزایده ای ایران خودرو نیست. طبق رویه‌ای که پیش‌تر نیز در مزایده‌های ایران‌خودرو اتخاذ میشد، در این مرحله نیز قیمت پایه کارشناسی، بین قیمت کارخانه و قیمت بازار لحاظ شده و باتوجه به افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو، قیمت پایه کارشناسی نیز در این مرحله از مزایده‌های شرکت ایران‌خودرو افزایش چشمگیری داشته. برای مثال، قیمت پایه کارشناسی پژو پارس های TU5 قابل عرضه، بسته به سطح ایرادهای خودروها، در حدود ۴۰۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان می‌باشد و قیمت پایه کارشناسی ۲۰۷i های دنده‌ای هم اگرچه در حدود ۵۱۰میلیون تومان است اما بعضا تا ۶۰۰میلیون تومان هم می‌رسد!

تارا در مدل اتوماتیک قیمت پایه کارشناسی در حدود ۶۲۰میلیون تومان دارد و برای نمونه‌های دنده‌ای آن، قیمت پایه کارشناسی در حدود ۴۸۵میلیون تومان در نظر گرفته شده. دنا پلاس های اتوماتیک مزایده‌ای هم بسته به سلامت و میزان کارکرد، قیمت پایه کارشناسی ۵۲۵ تا ۶۳۰ میلیون تومانی دارند.

مزایده جدید خودروهای شرکت ایران خودرو - ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

در نظر داشته باشید که مبالغ ذکر شده، قیمت‌پایه می‌باشند و تازه از اینجا، رقابت شرکت‌کنندگان برای خرید، آغاز می‌شود. تجربه مزایده‌های پیشین نشان می‌دهد قیمت نهایی خودروهای مزایده ای ایران خودرو معمولا نزدیک به قیمت بازار آنهاست و این در حالی است که خودروها، فاقد گارانتی بوده، به عنوان خودروی دارای ایراد عرضه می‌شوند. حتی عدم آشنایی درست برخی شرکت‌کنندگان با روند مزایده باعث می‌شود قیمت‌های بالاتر از بازار نیز بعضا پیشنهاد شود.

نحوه شرکت در مزایده جدید ایران خودرو

برای شرکت در تازه‌ترین مرحله از مزایده‌های ایران‌خودرو، همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، مرحله اول بازدید از وضعیت خودروهای قابل‌عرضه در سایت مزایده‌های ایران‌خودرو می‌باشد. برای بازدید حضوری، می‌توانید در تاریخ‌های ذکر شده (۱۱ تا ۱۵ بهمن) از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۵ بعد از ظهر به سایت مزایده‌های ایران‌خودرو مراجعه کنید. هر خودرو، دارای برگه مشخصاتی است که روی آن، کُد خودرو به همراه ایرادات احتمالی، کارکرد، جایگاه خودرو در محل مزایده‌ها و قیمت پایه کارشناسی درج شده است. با در دست داشتن اطلاعات مربوطه برای خودرو مد نظر، می‌توانید به وبسایت مزایده ایران خودرو به آدرس auction.ikco.ir مراجعه فرموده، پس از طی مراحل ثبت‌نام، نسبت به ثبت قیمت پیشنهادی خود برای خودرو مذکور، اقدام نمایید.

مزایده جدید خودروهای شرکت ایران خودرو - ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

در این مرحله، هر یک متقاضیان امکان پیشنهاد قیمت برای ۵ دستگاه خودرو را خواهند داشت و در هر نوبت (برای هر یک از خودروها)، می‌بایست نسبت به پرداخت ۱۰میلیون تومان به عنوان هزینه شرکت در مزایده اقدام نمایند. این مبلغ پرداختی در نهایت و در صورت برنده شدن، از قیمت نهایی قابل پرداخت برای خودرو کسر خواهد شد. در صورتی که قیمت پیشنهادی متقاضی، قیمت برنده نباشد، مبلغ پرداخت شده به عنوان هزینه شرکت در مزایده طی مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام قیمت‌های پیشنهادی برنده، برگشت داده خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟