مزدا۶ هنوز قصد مُردن ندارد!

با وجود کنار گذاشته شدن از بازارهای بزرگ و تاثیرگذاری همچون آمریکای شمالی و بریتانیا، مزدا۶ هنوز نمرده و مزدا کماکان قرار است آن را عرضه کند.

سه شنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
تازه‌ترین مدل خودرو مزدا۶

مزدا ماه مِی ۲۰۲۱ بود که در پی کاهش چشمگیر تقاضا مجبور به کنار گذاشتن مزدا۶ از سبد تولیدات خود در آمریکای شمالی شد. همین اتفاق، به تازگی برای این سدان میدسایز خانوادگی در بازار بریتانیا نیز افتاد و خبر از خروج آن از این بازار به دلیل رُشد روزافزون نیاز خریداران بریتانیایی به کراس‌اوور ها و خودروهای شاسی‌بلند شنیدیم. با این وجود اما مزدا می‌گوید عرضه Mazda6 در دیگر بازارهای هدف این خودروساز ژاپنی کماکان ادامه خواهد داشت، به‌ویژه در بازار استرالیا که مزدا۶ نقش پر رنگی در آن ایفا می‌کند.

تازه‌ترین مدل خودرو مزدا۶

برای بازار استرالیا، مزدا قرار است نسخه ۲۰سالگی Mazda6 را به همراه به‌روز رسانی هایی در نمونه های عادی آن ارائه دهد. برای یادآوری هم که شده بد نیست بدانید اواخر ۲۰۲۲ مزدا۶ بیست سالگی خود را با معرفی یک مدل خاص، جشن گرفت. نسخه ۲۰ سالگی مزدا۶ که هم در اتاق سدان و هم در اتاق استیشن این خودرو میدسایز قابل سفارش است، در رنگ های سرخ آرتیزان و سفید رودیوم عرضه شده و سوار بر ست رینگ های ۱۹ اینچ جدید، از یک جلوپنجره کرومی متمایز نیز بهره می‌برد.

تازه‌ترین مدل خودرو مزدا۶

حال که بحث آینده مزدا۶ در استرالیا مطرح است، باید بگوییم در این بازار، محصول Mazda دومین سدان پرفروش پس از تویوتا کمری به حساب می‌آید. البته این جایگاه به لطف کنار کشیدن برخی رقبا نظیر فورد موندئو، کیا اپتیما و سوبارو لیبرتی از بازار استرالیا محقق شده. لازم به ذکر است بازار استرالیا یکی از معدود بازارهایی است که در آن، مزدا۶ با موتور ۲.۵ لیتری عرضه می‌شود؛ گزینه‌ای که حتی در بازار ژاپن نیز از لیست پیشرانه های خودرو میدسایز خانوادگی مزدا کنار گذاشته شده.

تازه‌ترین مدل خودرو مزدا۶

در مورد آینده مزدا۶ و امکان عرضه نسل آتی آن فعلا برنامه مشخصی ارائه نشده. شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که Mazda قرار است نمونه بالارده‌تری از آن را با پیکربندی دیفرانسیل-عقب عرضه کند اما همه چیز فعلا در حد شایعه است. در مورد نسل فعلی هم که اولین بار، سال ۲۰۱۲ عرضه شد، هنوز مشخص نیست تا کی به حیات خود ادامه خواهد داد. استرالیا، نیوزلند، ژاپن و چین بازارهای بزرگی هستند که مزدا۶ ۲۰۲۳ در آنها عرضه می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟