همزاد تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدل تمام-الکتریکی خودرویی که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم، با یک ظاهر متمایز، پیشرانه‌ای پاک و امکانات به‌روز تر در چین عرضه خواهد شد.

سه شنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مدل تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما

اواسط تابستان بود که با انتشار تصاویری، رسانه‌های چینی از تصمیم فورتینگ برای عرضه نمونه تمام الکتریکی کراس‌اوور کامپکت خوش‌چهره خود، T5 Evo خبر داد. چنانچه با نام و نشان فورتینگ (Forthing با نام چینی فنگ‌ژینگ) آشنایی ندارید، باید بگوییم این زیرمجموعه دانگ‌فنگ که در حال حاضر، سبد تولیداتی متشکل از ۱۴ محصول برای بازار چین دارد، با بازار کشورمان بسیار آشناست محصولات آن در حال حاضر توسط دو خودروساز بخش خصوصی یعنی فرداموتور و آرین پارس موتور در کشورمان عرضه می‌شود. آنچه که به تازگی توسط این خودروساز چینی رونمایی شده نیز مدل تمام-الکتریکی خودرویی است که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم. و همانطور که پیش‌تر نیز گفته بودیم، این خودرو قرار است با نام Friday یا به زبان خودمان، جمعه عرضه شود!

مدل تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما

برای پیشرانه دانگ‌فنگ فورتینگ فرایدی یک موتور برقی ۲۰۱ اسب‌بخاری در نظر گرفته شده که با ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، از مجموعه باتری هایی تغذیه می‌کند که به لطف بهره‌مندی از سیستم مدیریت حرارت TMS2.0 هوآوی، در مناطقی با دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نیز به خوبی کار می‌کند. همین باعث شده تا عمر باتری در زمستان تا ۱۶درصد در مقایسه با خودروهای مشابه، بهبود یابد.

با این مجموعه ۸۵.۹ کیلووات-ساعت باتری های دارای استاندارد عدم نفوذ آب IP68 و محافظ ضربه در چهار جهت، همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما می‌تواند تا ۶۳۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بپیماید. البته قرار است نمونه ای با ظرفیت باتری پایین‌تر ۵۷.۸ کیلووات-ساعت به عنوان مدل پایه نیز عرضه شود که بُرد پیمایش آن، ۴۳۰ کیلومتر اعلام شده است.

2023 Dongfeng Forthing Thunder Friday

با تکنولوژی بالای پیشرانه، انتظار این می‌رود که در بخش امکانات نیز با خودرویی مدرن طرف باشیم. و همینطور نیز هست. اگرچه در مقایسه با نمونه های بنزینی Forthing T5 Evo یا همان لاماری ایما خودمان، فضای داخلی فورتینگ فرادی از نظر طراحی و چیدمان کُلی، تغییری نکرده، اما به لطف بهره‌مندی از ۱۲ سیستم همیار رانندگی و ۱۹ پشتیبان سخت‌افزاری هوشمند، این خودرو ارائه دهنده سطح L2 پلاس رانندگی خودران است. کلید هوشمندی نیز برای Forthing Friday ارائه می‌شود که با آن، می‌توان از راه دور سرمایش و گرمایش خودرو را کنترل کرد، یا آن را روشن و یا خاموش کرد.

مدل تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما

سیستم پارک هوشمند خودرو، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، نمایشگر های دوتایی برای سیستم اطلاعات و سرگمی و نشانگرهای پشت فرمان، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سنسور نور و باران، دید ۳۶۰درجه از اطراف و دوربین دنده عقب نیز از دیگر امکانات این خودرو می‌باشند، خودرویی که قرار است با قیمتی در محدود ۱۴۰ تا ۱۹۰ هزار یوان (۲۰.۷۰۰ تا ۲۸.۱۰۰ دلار) در چین عرضه شود.

مدل تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما

این خودرو جدید، با ظاهر مرموزی که کاملا متمایز از نمونه های بنزینی T5 Evo یا همان لاماری ایما خودمان طراحی شده، قرار است رو در روی خودروهایی نظیر بی‌وای‌دی سانگ الکتریکی قرار بگیرد. همانطور که اشاره شد، فضای داخلی در مقایسه با T5 Evo های بنزینی، تفاوت آنچنانی ندارد اما با توجه به تغییراتی که در طراحی نمای جلو و عقب صورت گرفته، طول بدنه ۵۰ میلیمتر در مقایسه با لاماری ایما (Forthing T5 Evo) کاهش یافته و حال معادل ۴.۶۰۰ میلیمتر می‌باشد. ارتفاع خودرو نیز ۱۰ میلیمتر کمتر بوده، ۱.۸۶۰ میلیمتر اعلام شده است. تا اواخر امسال شاهد ورود فرایدی به خیابان های چین در قالب سری خودروهای الکتریکی فورتینگ که EV Line نام‌گذاری شده، خواهیم بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟