سوزوکی فرانکس یک کراس‌اوور کوچک است با تناسبات کوپه-مانند

سوزوکی درادامه تازه کردن سبد تولیدات خود در هند، کراس‌اوور کوچکی را ارائه کرده که ظاهری شبیه گرندویتارا جدید دارد، البته با تناسبات کوپه-مانند.

سه شنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کراس اوور کوپه جدید سوزوکی فرانکس

سوزوکی در اتواکسپو امسال دهلی از یک کراس‌اوور کوچک با تناسباتی کوپه‌مانند رونمایی کرد که برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با هاچبک جدید Baleno توسعه یافته و به واسطه طول ۳.۹۹۵ میلیمتری، از نظر ابعادی، بین Ignis و Vitara در سبد تولیدات مختص هند این خودروساز ژاپنی قرار می‌گیرد. این خودرو اگرچه توسط ماروتی-سوزوکی و در هند طراحی و مهندسی شده اما مختص بازار هند نیست و قرار است در دیگر بازارهای هدف سوزوکی از جمله استرالیا نیز عرضه شود. اصلی‌ترین رقبای آن نیز خودروهایی نظیر هیوندای ونیو، کیا استونیک، تویوتا یاریس کراس و همچنین MG ZS می‌باشند.

2023 Suzuki Fronx

از نمای جلو، سوزوکی فرانکس به واسطه بهره‌مندی از جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی که با یک عنصر کرومی U شکل، به دو تکه تقسیم شده و در دو طرف این عنصر کرومی نیز دیلایت‌های باریک و کشیده قرار دارند، بسیار شبیه به نسل جدید سوزوکی گرندویتارا جلوه می‌کند. و همچون گرندویتارای جید، شاهد تقسیم دیلایت‌ها و چراغ‌های اصلی جلو در دو سطح فوقانی و تحتانی هستیم. در نمای عقب نیز شاهد اقتباسی از فرم‌ها و عناصر اصلی طراحی نمای عقب گرندویتارای جدید هستیم، مثل چراغ‌های یکپارچه باریک و خطی، جانمایی چراغ‌های خطر در طرفین و شکل محل قرار گرفتن پلاک.

کراس اوور کوپه جدید سوزوکی فرانکس

اما در نمای جانبی، در کنار استفاده از یک پروفایل کوپه-مانند، از عناصری نظیر سقف و ستون‌هایی با رنگ متفاوت از بدنه، خطوط برشی روی گلگیرهای جلو و عقب، جداسازی بصری سقف از ستون های عقب و البته، قرار گرفتن آینه‌های جانبی روی درب‌ها و نه لچکی‌های جلو نیز استفاده شده تا کمی هیجان بیشتر به ظاهر این خودرو که مشخصا خریداران جوان‌تری را هدف قرار داده، تزریق شود.

2023 Suzuki Fronx

البته این هیجان را زیر کاپوت نخواهید یافت چراکه دو موتور برای سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده که یکی، ۱.۰ لیتری توربو ۹۹ اسبی است و دیگری، ۱.۲ تنفس طبیعی ۸۹ اسبی. هر دو این موتورها به فناوری نیمه‌هایبرید سوزوکی مجهز هستند و هر دو را می‌توان با گیربکس ۵ سرعته دستی سفارش داد. اما برخلاف نمونه توربو که امکان سفارش بصورت اتوماتیک با گیربکس ۶ سرعته را دارد، آن دسته از خریدارانی که به دنبال راحتی بیشتر در رانندگی هستند، نمونه تنفس طبیعی را تنها با گیربکس ۵ سرعته نیمه اتوماتیک یا همان AMT می‌توانند سفارش دهند.

کراس اوور کوپه جدید سوزوکی فرانکس

در فضای داخلی، آنچه که بیشتر از هر چیز جلب نظر می‌کند، داشبوردی است که همچون طراحی ظاهری، ارتباط بصری دارد با داشبورد نسل جدید گرندویتارا. بر روی این داشبورد، یک نمایشگر ایستاده با قُطر ۹.۰ اینچ را می‌بینیم که رابط بی‌سیم اندروید و iOS داشته، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف و دوربین دنده عقب را پشتیبانی می‌کند. مقابل دید راننده، بالای قاب آفتابگیر نشانگرهای پشت فرمان، سیستم هدزآپ‌دیسپلی قرار گرفته و روی کنسول میانی، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند جلب نظر می‌کند.

شش ایربگ (جلو، جانبی جلو و پرده‌ای)، سیستم صوتی آرکامیس با شش بلندگو، کروزکنترل، پوشش چرم دو رنگ فضای داخلی، تهویه اتوماتیک، اهرم های تعویض دنده پشت فرمان در مدل‌های اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، ترمز اضطراری اتوماتیک، اتوهُلد، ESP، تشخیص و اجرای فرامین صوتی و چراغ‌های اتوماتیک جلو نیز از دیگر امکاناتی هستند که Suzuki در قالب مجهزترین نمونه Fronx به مشتری ارائه می‌دهد.

سوزوکی فرانکس احتمالا در هند قیمتی در محدود ۸۰۰هزار روپیه خواهد داشت یعنی چیزی در حدود ۹.۸۰۰ دلار.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟