خودرو BAIC BJ40 دیار خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودرو آفرودی و شبه-جیپ BAIC BJ40 یکی از محصولات جدیدی است که دیار خودرو تا آخر سال با قیمتی در محدوده ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان عرضه خواهد کرد.

یکشنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
شاسی بلند آفرود BAIC BJ40 شرکت دیار خودرو

به نظر می‌آید موانعی که چرخ تولید در دیار خودرو را طی سال‌های گذشته، کُند کرده بود، با استراتژی جدیدی که مدیریت این شرکت پیش گرفته، رفع شده‌اند. این شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان بود که با نمایش سه محصول جدیدی که قرار است به زودی در بازار عرضه کند، حضور یافت تا نشان دهد برای یک حضور قدرتمند، برنامه‌های ویژه دارد. این حضور، بی‌شک با SUV آفرودی و جذابی که دیارخودرو از برند BAIC برای مونتاژ و عرضه در کشور انتخاب کرده، کاملا به چشم خواهد آمد؛ خودرویی با نام BAIC BJ40 که یک SUV شبیه به جیپ های رنگلر بوده و گفته می‌شود دیار خودرو با قیمتی در محدوده ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد کرد.

شاسی بلند آفرود BAIC BJ40 شرکت دیار خودرو

BAIC BJ40 خودرویی است که طی سال‌های گذشته به واسطه ظاهر سخت‌جان و آفرودی برگرفته از جیپ های مدرن آمریکایی، بسیار به چشم آمده و حتی در کشورهای منطقه نیز با اقبال خوبی مواجه شده. اما این فقط ظاهر BJ40 نیست که آن را به خودرویی قابل احترام تبدیل کرده. این خودرو، به لطف بهره‌مندی از شاسی نردبانی جدا از اتاق، یک موتور ۲.۰ لیتری توربو قدرتمند با ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، قفل دیفرانسیل عقب و سیستم‌های همیاری نظیر کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی و حالت‌های قابل‌تنظیم رانندگی، ارائه می‌دهد، قابلیت های حرکتی و آفرودی بالایی را ارائه می‌دهد.

شاسی بلند آفرود BAIC BJ40 شرکت دیار خودرو

در کنار این قابلیت های حرکتی و آفرودی بالا، سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی نیز برای BAIC BJ40 دیار خودرو در نظر گرفته شده است. نمونه‌های قابل عرضه در ایران توسط دیارخودرو در بخش رفاهی دارای امکاناتی نظیر استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، پشت‌‌آمپر LCD، اینترنت داخل خودرو 4G، صندلی‌های برقی ۶ جهته صندلی و دستی ۴ جهته صندلی سرنشین کناری جلو، گرمکن ۳ حالته صندلی‌های جلو، چراغ‌های LED اتوماتیک جلو، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای و سیستم صوتی با هشت بلندگو هستند.

شاسی بلند آفرود BAIC BJ40 شرکت دیار خودرو

کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک، ایربگ‌های جلو، کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد واژگونی، ترمز پارک برقی، ایربگ‌های جلو و ABS+EBD+EBA نیز از جمله امکانات ایمنی و همیار خودرو می‌باشند. گفتنی است BAIC BJ40 دیار خودرو سوار بر رینگ‌های ۱۷ اینچ آلومینیومی، از سیستم تعلیق مستقل جناقی با فنر مارپیچ در جلو و ۵ اتصالی در عقب بهره می‌برد و گیربکس به‌کار رفته در آن، از نوع هشت سرعته اتوماتیک می‌باشد. متوسط مصرف سوخت این SUV آفرود، صدی ۱۰.۱ لیتر اعلام شده است.

شاسی بلند آفرود BAIC BJ40 شرکت دیار خودرو

پیش‌تر در صحبتی که با محمد تقی خانلو، مدیرعامل دیار خودرو داشتیم، گفته شد هفته آخر سال جاری اولین سری اول تولیدی BAIC BJ40 که تعداد محدودی نیز خواهد بود، به مشتریان تحویل داده خواهد شد. در مورد قیمت نیز همانطور که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، انتظار می‌رود خودرو BAIC BJ40 قیمتی در محدوده ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان داشته باشد. البته باید منتظر ماند و دید که این گمانه‌زنی ما از قیمت‌گذاری خودرو، به واسطه تغییرات لحظه‌ای که در نرخ ارز اتفاق می‌افتد، پابرجا خواهد ماند یا خیر.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟