رُخ لامبورگینی اوروس برای لاماری ایما

خودرویی که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم، رخ لامبورگینی اوروس به خود گرفته و این احتمال می‌رود که با همین ظاهر، در ایران نیز عرضه خواهد شد.

جمعه - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
فیس‌لیفت دانگفنگ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در چین

فورتینگ، برندی که خودروهایی نظیر FMC T5 فردا موتورز، لاماری ایما آرین پارس موتور و همچنین Suba M4 فردا موتورز در کشورمان عرضه شده، در نظر دارد خودرویی که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم را با تغییراتی چشمگیر در ظاهر، در بازار چین عرضه کند. این تغییرات ظاهری در دانگ‌فنگ فورتینگ T5 Evo بازار چین از این نظر برای ما، مهم می‌تواند باشد که بدانید به احتمال زیاد عرضه این محصول در ایران در دستور کار آرین پارس موتور نیز قرار گرفته. در این صورت، می‌توان انتظار استقبال خوبی از این خودرو در بازار کشورمان داشت چراکه با تغییرات صورت گرفته در ظاهر آن، با خودرویی اسپرتی‌تر طرف هستیم که چهره‌اش، بطور مشخص با الگو گرفتن از طراحی ظاهری لامبورگینی اوروس مورد بازنگری قرار گرفته و اتفاق تغییرات اعمال شده، خیلی هم خوب روی چهره نشسته.

فیس‌لیفت دانگفنگ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در چین

بارزترین تغییر ظاهری T5 Evo جدید را در نمای جلوی آن شاهد هستیم، جایی که طرح پوزه با فرم هایی که بطور مشخص، از چهره لامبورگینی اوروس الگوبرداری شده، بسیار تهاجمی‌تر شده و می‌توان گفت به نوعی، با تناسبات اسپرتی بدنه، هماهنگ‌تر جلوه می‌کند. این طراحی تهاجمی نمای جلو، با تیغه‌های بومرنگ-شکلی کامل شده که تا دیلایت‌های باریک متصل به لبه کاپوت امتداد یافته‌اند.

در ضمن، یک لیپ پلاستیکی نیز زیر پوزه کار شده که تاکید بیشتر می‌گذارد روی این حس اسپرتی و تهاجمی تر شده چهره. با وجود این تغییرات چشمگیر اما نه در فرم کلی، و نه در گرافیک چراغ‌های اصلی و فرعی جلو، تغییری اعمال نشده.

فیس‌لیفت دانگفنگ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در چین

در نمای عقب هم نه تغییری در چراغ‌های یکپارچه ایجاد شده، و نه تغییری در مجموعه بال انتهای سقف، اما طراحی سپر، با یک سری فرم های تهاجمی و دیفیوزر بزرگی که خروجی چهارتایی گرد سیستم اگزوز را در دو طرف خود دارد، کاملا دگرگون شده و حتی شاهد فرم گرفتن یک خروجی هوای مصنوعی در پشت گلگیرهای عقب، درست زیر چراغ ها هستیم. در کنار اینها، رکاب های جانبی، پهن‌تر شده اند و رینگ‌ها نیز با طراحی دینامیک‌تری که برگرفته از تکرار فرم‌های بومرنگ-شکل است، در نمای جانبی جلب نظر می‌کنند.

فیس‌لیفت دانگفنگ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در چین

با تمامی این تغییرات ظاهری که هیجان بصری بیشتری به دانگفنگ فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما خودمان داده‌اند، در پیشرانه، تغییری اعمال نشده و همان موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری که توان تولید۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، محرک خودرو می‌باشد. این موتور، به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل بوده، محرک محور جلو می‌باشد.

پیش‌تر اعلام شده بود که آرین پارس موتور تصمیم دارد نمونه مجهزتری از لاماری ایما را در کشور عرضه کند. باید منتظر ماند و دید که آیا این نمونه مجهزتر را با تغییرات ظاهری جدیدترین مدل این خودرو در بازار چین، عرضه خواهد کرد یا این که این نمونه به عنوان مدل سوم به خانواده لاماری ایما اضافه خواهد شد. فارغ از این اما و اگر ها، چنانچه آرین پارس موتور تصمیم بگیرد لاماری ایما را بصورت ارتقاء یافته و با این چهره جدید در کشور عرضه کند، قطعا با اسقبال خوبی از سوی بازار مواجه خواهد شد چراکه با تغییرات ذکر شده، همانطور که اشاره شد، به خوبی هیجان بصری بیشتر در تناسبات اسپرتی خودرو تزریق شده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • KING AMIR | 22 دی 1402 - 01:41

    به نظر من گاد