خط و نشان BYD برای ژنرال آلمانی و سخت‌جان انگلیسی

تازه‌ترین محصول BYD یک SUV پرهیبت و بزرگ با تناسباتی شبیه به لندروور دیفندر است که از چهار موتور برقی با مجموع قدرت ۱۱۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد.

جمعه - ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
2023 BYD Yangwang U8 Electric SUV

بی‌وای‌دی برند جدیدی را با نام یَنگ‌وَنگ برای بازار چین معرفی کرده که اولین محصولش، یک SUV تمام-الکتریکی است با شاسی نردبانی جدا از بدنه و ماهیتی لوکس. این محصول جدید که Yangwang U8 نام دارد، از یک طراحی زمخت و جعبه‌ای بهره می‌برد و زیر این ظاهر آماده برای آفرود، از پیکربندی چهار-موتور و فناوری های همیار پیشرفته برای آفرودسواری بهره گرفته شده؛ ترکیبی که امثال مرسدس-بنز G-کلاس و لندروور دیفندر را با ماهیتی پیشرفته و قیمتی به مراتب کمتر هدف قرار داده.

2023 BYD Yangwang U8 Electric SUV

در شکل دادن تناسبات این بی‌وای‌دی جدید، بطور مشخص از لندروور دیفندر جدید الگوبرداری شده اما جزئیات استفاده طراحی متفاوت، نظیر جلوپنجره اقتباس شده از طرح پوزه اژدهای اساطیری سرزمین چین و چراغ‌های عقبی که با همین الگو شکل گرفته‌اند، باعث شده تا این شباهت، کمتر جلوه کند و ژست آن را، تازه ببینیم و بدیع. در طراحی این SUV جدید، از طرح دو رنگ نیز استفاده شده و رینگ‌های ۲۰ اینچی با ۱۲ پره شش ضلعی در محفظه چرخ‌های بیرون زده از بدنه آن، بسیار خودنمایی می‌کنند. همین طرح شش ضلعی، در فرم دادن به کاور زاپاس که بر روی درب قسمت بار قرار دارد نیز استفاده شده.

2023 BYD Yangwang U8 Electric SUV

فعلا تصاویری از فضای داخلی منتشر نشده اما می‌دانیم که در Yangwang U8، با یک محیط لوکس هستیم که به لطف فاصله ۳.۰۵۰ میلیمتری بین دو محور، بسیار جادار نیز هست. بد نیست بدانید طول بدنه، ۵.۳ متر بوده و با توجه به فاصله دو محور هم که به آن اشاره شد، Yangwang U8 ابعاد و تناسباتی نزدیک به دیفندر ۱۳۰ دارد. اما قطعا جذاب‌تر از مواردی که تا به اینجا ذکر شد، پیشرانه پیشرفته ای است که Yangwang U8 به آن مجهز شده.

این پیشرانه متشکل است از چهار موتور برقی که دو موتور جلو، ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و موتورهای عقب، ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور. خروجی این پیکربندی، قدرت ترکیبی ۱.۱۰۰ اسب‌بخار است که صفر تا صد ۳ ثانیه به این SUV بزرگ و پرهیبت می‌دهد. در ضمن، یک سیستم توزیع گشتاور پیشرفته در آن به‌کار رفته که بصورت الکترونیکی و در لحظه، گشتاور قابل انتقال به هر چرخ را کنترل می‌کند. بی‌وای‌دی مدعی است این سیستم ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سیستم های توزیع گشتاور مرسوم است!

2023 BYD Yangwang U8 Electric SUV

در کنار اینها، قابلیت چرخش ۳۶۰درجه به سبک تانک های نظامی و همچنین حرکت خرچنگی برای Yangwang U8 در نظر گرفته شده. در ضمن، بدنه و اتاق، ضد نفوذ آب بوده و حالت های رانندگی متنوع برای آفرودسواری دارد. حتی بی‌وای‌دی مدعی است Yangwang U8 می‌تواند با لاستیک پنچر هم به رانندگی با سرعت ۱۲۰کیلومتر در ساعت ادامه دهد. این خودرو قرار است با قیمتی در محدوده ۸۰۰هزار یوان تا ۱میلیون و ۵۰۰هزار یوان در چین عرضه شود یعنی معادل ۱۱۶ تا ۲۱۸ هزار دلار.

شاید تصور کنید این قیمت بالایی برای یک خودرو چینی آفرود است، اما بد نیست بدانید این خودرو، آلترناتیوی خواهد بود برای خودروهایی نظیر مرسدس-بنز G کلاس که نمونه بنزینی آنها، تقریبا ۲ برابر این عدد در چین قیمت دارند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟