یک تیر و یازده نشان با خرید رخش کارت

رخش کارت خدمت جدیدی است که با هدف جلب رضایت حداکثری و کاهش هزینه‌های نگهداری خریداران کامیون های کاماز رخش‌خودرو توسط رخش سرویس ارائه می‎شود.

دوشنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
سید فرهاد موسوی مدیرعامل رخش سرویس

رخش سرویس که متولی بحث خدمات پس از فروش محصولات کاماز در ایران می‌باشد، به عنوان یکی از زیرمجموعه های نوپای رخش خودرو دیزل ارس، با ایده های نو در عرصه خدمات دهی به مشتریان این سازنده خودروهای تجاری و کار مشغول به فعالیت شده است. در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد امسال، فرصتی دست داد تا در گفت‌وگو با سید فرهاد موسوی، مدیرعامل رخش سرویس، با فعالیت های این شرکت آشنا شویم. حال در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که محل رونمایی و نمایش کامیون کشنده جدید کاماز ۵۴۹۰۱ رخش خودرو دیزل نیز می‌باشد، فرصتی دست داده تا بار دیگر پای صحبت‌های مدیرعامل رخش خودرو دیزل بنشینیم و از خدمت جدیدی که تحت عنوان رخش کارت برای خریداران محصولات کاماز رخش خودرو دیزل ارائه شده، مطلع شویم.

موسوی با اشاره به معرفی رخش کارت به عنوان خدمت جدید رخش سرویس برای خریداران محصولات کاماز گفت: این خدمت، کارتی است که مشتری می‌تواند با تهیه آن، یازده سرویس دوره‌ای یک ساله با پیمایش حداکثر ۱۵۰هزار کیلومتر را به قیمت زمان خریداری کارت پرداخت کند.

وی با اعلام این که با تهیه رخش کارت، مشتریان قادر خواهند بود در تمامی نمایندگی های این شرکت، سرویس های دوره‌ای را بصورت رایگان دریافت کنند، گفت: یک سری خدمات دیگر نیز در قالب رخش‌کارت در حال طراحی است که به موجب آن، مشتریان دارای رخش‌کارت مشمول دریافت آفر ها و تخفیفات خاص از ارائه دهندگان محصولات و خدمات طرف قرارداد با شرکت خواهند بود.

مدیرعامل رخش سرویس در پاسخ به این سوال که آیا محدودیتی از نظر پیمایش برای دریافت رخش کارت وجود خواهد داشت، گفت: این سرویس ویژه آن دسته از مشتریانی است که محصول صفر کیلومتر را خریداری می‌کنند چراکه سرویس‌‎ها بر اساس این که مشتری می‌بایست با پیمایش هر ۱۵هزار کیلومتر به نمایندگی جهت دریافت سرویس دوره‌ای مراجعه کند، از سرویس اولیه طراحی شده تا ۱۵۰هزار کیلومتر، یعنی هر ۱۵هزار کیلومتر، یک بار معادل یک سرویس اولیه به اضافه ۱۰ سرویس رایگان دیگر یه مدت یک سال.

وی با ارائه این توضیحات، مزیت دریافت رخش کارت را پرداخت هزینه های یک ساله سرویس با قیمت روز خرید رخش‌کارت دانست، موردی که با توجه به پیش‌بینی افزایش چشمگیر و روز افزون نرخ ارز طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، در بلندمدت می‌تواند صرفه اقتصادی برای راننده و مشتری داشته باشد چراکه هزینه خدمات و سرویس‌های دوره‌ای، بی‌تاثیر از تغییرات نرخ ارز نخواهد بود. با اشاره به این موضوع و در پاسخ به این سوال که آیا خدماتی که مشتری با دارا بودن رخش‌کارت در هر دوره دریافت می‌کند، متفاوت و یا از پیش تعیین شده است، گفت: خدمات تعریف شده است و با توجه به آنچه در دفترچه سرویس و نگهداری خودرو، توسط شرکت کاماز، طبق شرایط آب‌وهوایی و سوخت کشورمان و همچنین کاربری خودروها تاکید شده، در فواصل ذکر شده، ارائه می‌گردند.

سید فرهاد موسوی مدیرعامل رخش سرویس

در ادامه، موسوی اشاره به این که طبق سرفصل های انواع سرویس‌های شرکت، مشخص است که در هر کیلومتر باید چه خدمتی ارائه شود، تاکید کرد: تمام سرویس‌هایی که تا کارکرد ۱۵۰هزار کیلومتر ارائه می‌شوند شامل تعویض انواع روغن و انواع فیلتر بوده، با هدف بهبود عملکرد خودرو و کاهش هزینه های نگهداری برای مشتریان در آینده از لحاظ تعمیر موتور، تعمیر گیربکس و … در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرعامل رخش سرویس در جمع‌بندی توضیحات ارائه شده پیرامون خدمت جدید رخش کارت این را هم اضافه کرد که خدمات در نظر گرفته شده، در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت، هم به نفع راننده است و هم به نفع شرکت‌های حمل و نقل چراکه هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های نگهداری کامیون های کاماز را به شکل بهینه‌ای کاهش می‌دهد.

در ادامه صحبت‌ها، پرسشی داشتیم پیرامون برنامه های شرکت برای افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش که موسوی در این مورد، رویکرد رخش‌سرویس را یک رویکرد B2B معرفی کرد به این ترتیب که هر جا که خریدی صورت می‌پذیرد و مشتری وجود دارد، شرکت خود را ملزم به ارائه خدمات پس از فروش می‌داند. وی افزود: برای مثال، اخیرا قرارداد فروش ۱۵۰ دستگاهی با کرمان خودرو داشتیم و از این رو، در حال تاسیس نمایندگی در شهرستان بم و کرمان هستیم تا بتوانیم سریع‌تر و بهتر به مشتریان این استان خدمات ارائه دهیم.

وی همچنین اشاره‌ای داشت به خدمت جدیدی که رخش سرویس به مشتریان VIP و عمده خود ارائه می‌دهد، به این ترتیب که نمایندگی کوئیک‌سرویس به این دسته از مشتریان ارائه می‎‌شود تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه نمایندگی‌های رخش‌سرویس، در محل خود، سرویس‌های دوره‌ای را برای خودروهای خود انجام دهند. موسوی در این مورد گفت: با این خدمت، ما آموزش نیروها و همینطور ارائه اقلامی نظیر عیب‌یاب و سیستم سروشان را برای این مشتریان VIP و عمده انجام می‌دهیم و نمایندگی کوئیک‌سرویس به آنها ارائه می‌دهیم که خدمت جدیدی است.

موسوی در پایان صحبت‌ها، با اعلام این که در آینده، برنامه‌ها و خدمت‌های دیگری نیز توسط رخش سرویس ارائه خواهد شد، گفت: در حال حاضر کار داخلی‌سازی برخی قطعات را آغاز کرده‌ایم مثل فیلتر هوا که در حال داخلی‌سازی آن با یک شرکت با کیفیت و خوشنام در این زمینه هستیم و محصول نهایی را با یک سوم قیمت نمونه اصلی، با برند خود ارائه خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت رخش سرویس، این روند داخلی‌سازی با همکاری رخش‌سرویس و شرکت رابسکو که بازوی قطعه‌سازی و تامین قطعات رخش می‌باشد، در حال عملیاتی شدن است و پس از فیلتر، کار داخلی‌سازی دیگر اجزا نیز در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟