قیمت میلیاردی ولوو های سواری در ایران

برای خرید یک خودرو سواری مدرن و امروزی ولوو در بازار ایران، باید بین ۱.۴ تا ۷ میلیارد تومان برای نمونه‌های کم‌کارکرد این خودروها هزینه کنید.

سه شنبه - ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
قیمت میلیاردی ولوو های سواری در ایران

ولوو یکی از برندهای محبوب در بین لوکس‌سواران بوده، هنوز هم خودروهای چند سال کارکرد این خودروساز سوئدی، مشتریان خاص خود را در بازار خودرو کشورمان دارند. اما طبیعی است اگر این خودروها، حتی با وجود این که دست‌کم پنج سال از آخرین ورودشان به خاک ایران می‌گذرد، خودروهای گران‌قیمتی باشند. در بازاری که قیمت خودروهای چینی در آن از میلیارد فراتر رفته و در حال حاضر، خودروهای متعددی داریم از نوع چینی که بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان فروش می‌روند، ولوو C30 کم کارکرده را می‌توان با حدود قیمت ۱.۴میلیارد تومان خریداری کرد، رقمی که برای پرچمدار این خودروساز سوئدی یعنی XC90، در نمونه‌های بسیار تمیز و کم‌کارکرد به ۷میلیارد تومان می‌رسد.

آخرین قیمت نمونه کم‌کارکرده برخی از خودروهای سواری ولوو در بازار خودرو کشورمان به شرح زیر می‌باشد:

– ولوو V40 آر دیزاین ۲۰۱۴: ۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
– ولوو XC90 مدل ۲۰۱۷: ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
– ولوو C30 2500 توربو ۲۰۱۴: ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
– ولوو C70 2500 توربو ۲۰۱۳: ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
– ولوو XC60 2000 توربو ۲۰۱۴: ۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کوتاه از خودروهای سواری و برند ولوو

در سال ۱۹۲۴ دو تن از مهندسین شرکت skf تصمیم گرفتند تا خودرو‌هایی ویژه آب‌وهوای سرد و جاده‌های ناهموار سوئد در آن زمان تولید کنند؛ بدین ترتیب گروه صنعتی ولوو در سال ۱۹۲۷ اولین اتومبیل سواری خود را با نام ولوو ov4 روانه بازار کرد.

طی این سال‌ها شرکت ولوو در دو بخش سواری و تجاری مشغول به ساخت محصولات سبک و سنگین بوده است که در این بین کامیون‌ها و کشنده‌های ولوو در سطح بازار بسیار محبوب و پرطرفدار ظاهر شده‌اند.بخش خودرو‌های سواری ولوو در سال ۱۹۹۹ به کمپانی فورد آمریکا فروخته شد، اما این کمپانی آمریکایی تنها ۱۱ سال مالک آن بود، چراکه در سال ۲۰۱۰ هولدینگ صنعتی جیلی چین این خودروساز سوئدی را از مالک آمریکایی آن خریداری کرد.خودرو‌های سواری ولوو در ایران در دهه ۹۰ شمسی برخی تولیدات سواری شرکت ولوو با تیراژ مناسب توسط شرکت افرا موتور روانه بازار ایران شدند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟