فاطمی امین: همه زیرساخت‌های ثبت سفارش خودرو فراهم است

فاطمی امین با تاکید بر این که دولت ۱میلیارد یورو منابع جهت واردات خودرو در آیین‌نامه پیش‌بینی کرده، از آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی خبر داد.

چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

سید رضا فاطمی امین روز چهاشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت و با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط پاستور توضیحاتی درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش خودرو ارائه کرد. وزیر صمت در این مورد گفت: دولت یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو در آیین نامه واردات خودرو پیش بینی کرد که هفته اول شهریور این آیین نامه در دولت تصویب شد و امروز همه زیرساخت‌ها برای آن فراهم است و ثبت سفارش آن نیز آغاز شده است.

فاطمی امین درباره روند ثبت سفارش واردات خودرو افزود: به دلیل تعطیلی ۴ ساله واردات خودرو، واردگنندگان باید با طرف‌های خود در خارج قرارداد ببندند و از طرف دولت مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در عین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد و شرکت‌های زیادی درخواست دادند، اظهار داشت تعدادی از آنان شرایط را داشتند و این دفعه یک شرط جدید داریم که در قانون مجلس آمده است و در آئین‌نامه واردات خودرو هم به آن توجه شده که موضوع انتقال فناوری است به این معنا که اگر کسی خودرو وارد می‌کند، باید انتقال فناوری را هم انجام دهد که مقداری کار را زمان‌بر می‌کند اما برای اقتصاد کشور بسیار مؤثر است.

فاطمی امین در جمع خبرنگاران اشاره به سفر نخست وزیر بلاروس به ایران نیز داشت و ضمن تاکید بر اهمیت بلاروس به لحاظ صنعتی برای کشورمان، گفت: ماشین‌هایی که در این کشور تولید می شود در بسیاری از کشورها به ویژه روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این توضیحات پیرامون روابط تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم از خرید ۵۰۰ دستگاه دامپتراک از بلاروس خبر داد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟