عقب‌نشینی موقت جنرال‌موتورز از یک تصمیم جاه‌طلبانه

مشکل تامین نیروی کار باعث شده تا جنرال موتورز نتواند به هدف‌گذاری اولیه تولید و عرضه ۴۰۰هزار خودرو الکتریکی در آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ برسد.

یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
شورولت بولت الکتریکی

فوریه ۲۰۲۲ مدیرعامل جنرال موتورز، ماری بارا اعلام کرد که این غول آمریکایی صنعت خودرو تصمیم دارد سال ۲۰۲۳ تعداد ۴۰۰هزار دستگاه خودرو الکتریکی در آمریکای شمالی عرضه کند؛ هدف‌گذاری جدیدی که بخشی از یک برنامه جاه‌طلبانه برای تولید و عرضه ۱میلیون خودرو الکتریکی در این منطقه در سال ۲۰۲۵ است. اما به واسطه مشکلاتی که در تامین نیروی مورد نیاز برای خطوط تولید باتری به وجود آمده، GM مجبور است از این هدف‌گذاری جاه‌طلبانه، پا پس بکشد.

در نشست اعلام درآمدهای سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ که ۲۵ اکتبر برگزار شد، ماری بارا اعلام کرد هدف‌گذاری تولید ۴۰۰هزار خودرو برقی در سال به نیمه اول ۲۰۲۴ موکول شده و این یعنی وقفه شش ماهه در هدف‌گذاری اولیه. مدیرعامل جنرال موتورز گفت این وقفه، به خاطر کُندی فرآیند استخدام و آموزش تقریبا هزار نفر نیرویی به وجود آمده که می‌بایست در خطوط تولید سلول و مجموعه باتری GM واقع در وارن ایالت اوهایو مشغول به کار شوند. تولید در این کارخانه اما از اواخر تابستان آغاز شده است.

در همین نشست، توضیحاتی نیز ارائه شد از عملکرد بسیار خوب جنرال موتورز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲. در این بازه زمانی، جنرال‌موتورز درآمد ۴۱.۹ میلیارد دلاری داشته توانسته به لطف استقبال بسیار خوب از شورولت بولت EV و EUV، توانسته ۸درصد از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را به خود اختصاص دهد. تولید این دو خودرو که برای ۲۰۲۲، نزدیک به ۴۰هزار دستگاه هدف‌گذاری شده بود، سال آینده میلادی قرار است به ۷۰هزار دستگاه افزایش یابد. تولیدات جدیدی نظیر شورولت اکوناکس الکتریکی، جی‌ام‌سی سیه‌را الکتریکی و شورولت سیلورادو الکتریکی نیز کمک بسزایی به سهم‌خواهی بیشتر GM از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا خواهند کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟