مزایده خودروهای وارداتی مانده در گمرکات کشور

فرآیند مزایده ۱۰۶۲ دستگاه از خودروهای وارداتی که سال‌هاست بلاتکلیف در انبار گمرک شهرهای مختلف خاک می‌خورند، از ۸ صبح پنجشنبه ۷ مهر آغاز می‌شود.

چهارشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
آغاز مزایده خودروهای وارداتی مانده در گمرکات کشور

فرایند برگزاری مزایده خودروهای رسوبی وارداتی از پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. در این مزایده خودروهای وارداتی، از میان بیش از ۲۲۴۹ خودرو که سال‌هاست بلاتکلیف در انبارهای گمرک در شهرهای مختلف خاک می خورند، قرار است ۱۰۶۲ خودرو به مزایده گذاشته شوند. این خودروها موسوم به پرونده “ثبت سفارش” هستند و آنطور که سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده “هنوز در این راستا اعلام برائتی صورت نگرفته است و این مزایده صرفا با هدف جلوگیری از تخریب خودروها برگزار می‌شود. منابع حاصل از فروش آن‌ها نیز به خزانه دولت می رود و اگر اعلام برائت صورت گرفت، به مالکان خودروها بازگردانده می‌شود”.

نحوه شرکت در مزایده خودروهای وارداتی

به گزارش پایگاه خبری فارسی‌کار و طبق اعلام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، خودروهای تحت اختیار این سازمان قرار است با استفاده از سامانه مزایده الکترونیک دولت و بصورت اینترنتی به فروش برسند. برای شرکت در این مزایده، متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه جهت دریافت اطلاعات فهرست خودروها و شرایط و همچنین رویت خودروهای عرضه شده در مزایده و ارائه پیشنهاد، به بخش مزایده های سایت تدارکات الکترونیکی دولت مراجعه کنند.

ذکر این نکته ضروری است که شرکت کنندگان در مزایده می‌بایست جهت ثبت نام و دریافت گواهی امضاء الکترونیک (توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند. برگزاری مزایده صرفا از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت به آدرس فوق بوده و ارائه پیشنهاد قیمت نیز از این طریق انجام می شود؛ لذا کلیه شرکت کنندگان در مزایده می‌توانند از تاریخ فوق الذکر به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه و با استفاده از امضای الکترونیک، نسبت به ثبت پیشنهاد اقدام کنند. البته در نظر داشته باشید ثبت پشنهاد قیمت در سامانه مذکور حداکثر تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۲ مهر امکان پذیر است.

داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است. بازدید از خودروهای مطرح شده، در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ الی ۱۴ امکانپذیر خواهد بود. پیشنهادهای ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیک رأس ساعت ۱۲ روز شنبه (۱۶ مهرماه) در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می شود. شرکت کنندگان توجه داشته باشند که در مزایده در صورت ثبت پیشنهاد و درخواست انصراف، می توانند گزینه انصراف در سیستم را تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۱۳ مهرماه) انتخاب و ثبت کنند.

خودروهای عرضه شده به تفکیک برند

همانطور که اشاره شد، در این مزایده تعداد ۱۰۶۲ خودرو از مجموع ۲۲۴۹ خودرو مانده در گمرکات کشور عرضه شده. از این تعداد، ۶۲ دستگاه لکسوس RX و NX هستندو ۱۵۴ دستگاه تویوتا از مدل های کمری، RAV4 و کمری هایبرید در بین آنها وجود دارد. ۴۰ دستگاه پورشه ماکان، سه دستگاه پورشه باکستر، یک دستگاه ولوو، هشت دستگاه مرسدس-بنز E200 و ۱۵۲ دستگاه ب‌ام‌و شامل سری هفت (730Li)، سری پنج (530i) و همچنین X4 نیز در بین این خودروهای قابل عرضه وجود دارد.

اما بخش قابل توجه خودروهای وارداتی قابل عرضه در این مزایده، از محصولات کیا و هیوندای هستند. دقیق اگر بخواهیم بگوییم، ۱۸۲ دستگاه کیا که شامل سراتو، سورنتو و اُپتیما می‌شود، در کنار ۴۵۹ دستگاه انواع هیوندای (توسان، سانتافه و سوناتا)، تقریبا نیمی از خودروهایی را تشکیل می‌دهند که سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار است در مزایده خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات کشور به فروش بگذارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات