آیین تحویل اولین سری لاماری ایما به مشتریان توسط آرین پارس موتور

آرین پارس موتور بیستم شهریور ماه طی مراسمی، اولین سری از خودروهای ثبت‌نامی لاماری ایما را زودتر از موعد مقرر، به مشتریان آنها تحویل داد.

یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تحویل اولین سری لاماری ایما به مشتریان توسط آرین پارس موتور

ساعاتی پیش آیین تحویل اولین سری از خودرو های لاماری ایما به مشتریان توسط آرین پارس موتور برگزار شد. در این مراسم که زودتر از موعد مقرر یعنی هفته اول تا پایان مهر به انجام رسید، علی موسوی، مدیر فروش آرین پارس موتور گفت: پیش‌تر اعلام شده بود سال جاری ۳۵۰۰ دستگاه لاماری تولید می‌شود اما به دلیل تقاضای بالا، آرین پارس موتور تصمیم گرفته ۴۰ درصد به برنامه تولید بیافزاید.

وی همچنین در مورد تحویل پیش از موعد این خودرو گفت: اولین مرحله فروش در خردادماه و در سامانه یکپارچه تخصیص همزمان  شد و در آن مرحله فروش فوق العاده با مدت زمان ۹۰ روز و پیش فروش با زمان تحویل ۱۲۰ روزه انجام شد یعنی آرین پارس موتور می بایست خودروی برندگان فروش فوق العاده را از هفته اول مهر تا پایان مهر تحویل می داد و خودروهای پیش فروش با مدت زمان ۱۲۰ روزه نیز قرار بود از هفته اول آبان تا اوایل آذر تحویل شوند اما با توجه به نیاز بازار و تلاش شبانه روزی، موفق شدیم پیش از فرا رسیدن موعد مقرر، تعهدات خود را ایفا کنیم.

وی با ذکر این توضیحات اعلام داشت تمام تعهدات مرحله اول و دوم فروش لاماری ایما تا پایان شهریور تحویل مشتریان خواهد شد و این وعده را نیز داد که برندگان سومین مرحله نیز زودتر از موعد خودروهای ثبت‌نامی خود را تحویل خواهند گرفت.

LAMARI EAMA که یک کراس‌اوور کامپکت با طراحی جسورانه، پیشرانه‌ای به نسبت قدرتمند و سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی است، در کارخانه آرین پارس موتور واقع در خمین مونتاژ می‌شود و اصلی‌ترین رقبای آن از نظر ابعاد و سطح امکانات در بازار کشورمان، خودروهایی نظیر بهمن موتور دیگنیتی، فردا موتورز FMC T5 و فونیکس تیگو ۷ پرو هستند.

این خودرو دارای پیشرانه ای از نوع ۱.۵ لیتری توربو تحت لیسانس میتسوبیشی است که با ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۸۵ نیوتن‌متر را داشته، به یک گیربکس ۷ سرعته اتومات دوکلاچ (از نوع خیس) متصل است. با این پیکربندی و با توجه به وزن خالص ۱.۵۵۰ کیلوگرمی درج شده در کاتالوگ رسمی خودرو، لاماری ایما صفر تا صد حدودا ۹.۵ ثانیه‌ای داشته، متوسط مصرف سوخت آن نیز ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

این مقادیر برای خودرویی که با طول بدنه ۴.۵۶۵ میلیمتر، همانطور که اشاره شد، در رده کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد، مقادیر مناسبی است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که با وجود ابعادی که لاماری ایما را در رده کراس‌اوور های کامپکت قرار می‌دهد، به لطف فاصله ۲.۷۱۵ میلیمتری بین دو محور که نزدیک به این مولفه در کراس‌اوورهای میدسایز است، فضای بسیار خوبی مخصوصا برای سرنشینان عقب وجود دارد. و این فضای جادار، در ترکیب با طراحی و چیدمان مدرن و بالارده‌ای که حداقل از نظر طراحی، بسیار نزدیک به خودروهای روز اروپایی است، جذابیت حضور در کابین لاماری ایما را دوچندان می‌کند.

آرین پارس موتور در بخش رفاهی، لاماری ایما را با صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، نمایشگر باریک دوتایی بر روی داشبورد به عنوان نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشانگرهای پشت فرمان، دوربین دنده عقب، سانروف پانورامیک دو حالته به همراه پرده برقی، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی با شش عدد بلندگو، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک با خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، کول‌باکس، پوشش چرم داخلی، سنسور نور و دی‌لایت، غربیلک فرمان خوش‌دست به شکل D و کنسول میانی ردیف جلو و عقب عرضه می‌کند.

ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، ABS+EBD، اتوهُلد، کنترل پایداری الکترونیک، سیستم فرمان برقی چند حالته، کنترل فشار باد تایرها، کنترل هرزگردی و کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرپایینی نیز از جمله امکانات LAMARI EAMA در بخش ایمنی هستند. البته طبق اعلام مدیران ارشد آرین موتور، اینها امکانات سری اول لاماری ایما مونتاژی هستند و سری های بعدی با لیست کامل‌تری از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه خواهند شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟