خودرو برقی کوچک جیلی در راه است

بازار داغ خودروهای برقی کوچک چین به‌زودی پذیرای خودرو جدیدی از برند جیومتری جیلی خواهد بود؛ خودرویی که کم رقیب کوچک اما پُرادعا نخواهدداشت.

شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
خودرو تمام-الکتریکی کوچک جیلی جیومتری M2

این روزها اکثر خودروسازان چینی یک مینی-خودرو تمام-الکتریکی به سبد تولیدات خود اضافه کرده‌اند؛ خودروهایی که با توجه به ابعاد مناسب برای کلان‌شهرها، پیشرانه الکتریکی و قیمت به نسبت پایین، بسیار مورد توجه خریداران چینی قرار گرفته اند. با این حساب، تعجبی ندارد که جیلی هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین خودروسازان چینی، قصد عقب ماندن از این قافله کوچولو-سازی را نداشته، خودرویی جدید با نام M2 را تحت برند جیومتری برای رقابت در این رده خودرویی تازه بازار چین معرفی کرده است. اصلی‌ترین رقیب آن نیز محبوب‌ترین خودرو این کلاس یعنی Wuling Hongguang MINIEV خواهد بود.

از نظر فرم اتاق، جیلی جیومتری M2 بسیار شبیه به دیگر خودروهای این رده بوده، پیکربندی ۲درب چهار سرنشین با حس و حالی فانتزی دارد که مخصوصا سوار بر رینگ‌های ۱۳ اینچ، کوچک بودن را فریاد می‌زند. البته با توجه به طول بدنه ۳.۰۶۵ میلیمتری و ۲.۰۱۵ میلیمتر فاصله‌ای که بین دو محور وجود دارد، همین کوچک بودن یک مزیت بزرگ برای افرادی به حساب می‌آید که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و نهایتا بصورت دو سرنشین از خودرو شخصی استفاده می‌کنند چراکه هم مانورپذیری در ترافیک شهری را آسان می‌کند و هم یافتن فضای پارک را کم‌دردسر تر.

برای خودرویی با ابعاد اینچنین کوچک، که تنها ۷۱۵ کیلوگرم وزن دارد، انتظار موتور قدرتمند نمی‌رود؛ جیلی جیومتری M2 هم از این قاعده، مستثنی نیستو. موتور برقی بکار رفته در این خودرو که از باتری های لیتیم-فسفات آهن تغذیه می‌کند، در دو سطح قدرت ۲۷ و ۴۱ اسب‌بخاری قابل سفارش خواهد بود.

اطلاعات بیشتر پیرامون این جیلی جدید، تا زمان رونمایی رسمی در موتورشو گوانگجو اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟